۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۸۷۳۴۳

نماز عید سعید قربان در اتریش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید قربان صبح چهارشنبه با حضور جمع گسترده‎ای از مومنان در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین اقامه شد.
وين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نماز عید سعید قربان صبح چهارشنبه با حضور جمع گسترده ای از مومنان در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین اقامه شد.

 

حجت الاسلام محمود منتظری، مدیر مرکز اسلامی اتریش در خطبه های نماز عید قربان تاکید کرد که حضرت ابراهیم (ع) در این روز به اوج عبودیت و مرتبه عالی توحید دست یافت.


در این آیین که علاوه بر ایرانیان، شیعیان اتریشی، ترک، عراقی، لبنانی، پاکستانی و افغانستانی حضور داشتند، حجت الاسلام منتظری به تشریح مراتب توحید پرداخت.


امام جماعت مسجد و رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین، توحید ذاتی، صفاتی، افعالی و توحید در عبادت، اطاعت، استعانت، حاکمیت، تشریع و قانونگذاری و توکل به خدا را از جمله مراتب توحید برشمرد.


وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در روز عید قربان در عراق، افغانستان و سوریه اظهار داشت: کسانی که این اقدامات تروریستی را مدیریت می کنند بدانند که اگر درپی تفرقه در جهان اسلام هستند، این آرزو را به گور خواهند برد.


حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه مراجع از جمله حضرت آیت الله سیستانی در این خصوص هشدار داده اند، تاکید کرد که نباید این جنایات موجب تفرقه در جهان اسلام و اختلاف میان شیعه و سنی شود.


مدیر مرکز اسلامی اتریش درعین حال به کسانی که جانیان و تروریست های تکفیری را پرورش می دهند نصیحت کرد که از این تحرکات دست برداشته و به سوی آموزه های عالی اسلام بازگردند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات