۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۳۹۸
رسانه‎های غربی فاش کردند؛

مسلمانان روسیه با خشونت و سرکوب دست به گریبان هستند

خبرگزاری رسا ـ یک رسانه آمریکایی در گزارشی از محدودیت‎های مسلمانان روسیه پرده برداشته و از خشونت و سرکوب آنان سخن گفت.
اقامه نماز در خيابان هاي پايتخت روسيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "voanews"، مسلمانان روسیه با خشونت و سرکوب دست به گریبان بوده و فعالان اسلامی از عدم تمایل دولت این کشور برای ساخت مساجد جدید خبر می دهند.
 
هم اکنون 2 میلیون مسلمان در شهر مسکو، پایتخت روسیه زندگی می کنند و این بدان معنا است که این شهر بیشترین تعداد مسلمان را در سراسر قاره اروپا داراست.
 
این در حالی است که مسلمانان مسکو به دلیل کمبود مسجد در این شهر مجبور هستند که نمازهای اعیاد اسلامی را در خیابان و محل گذر وسایل نقلیه یا عابران پیاده اقامه کنند.
 
عبدالباری سلطانوف، مسلمان اهل جمهوری تاتارستان روسیه می گوید: قطعا مساجد بیشتری احتیاج است. هر محله ای باید یک مسجد داشته باشد.
 
وی افزود: علاوه بر مساجد بیشتر به مدارس اسلامی و مبلغان بیشتری نیز احتیاج داریم تا مردم برای نزدیک شدن به خداوند آماده شوند.
 
کلیسای ارتدوکس روسیه در حال ساخت 200 کلیسای جدید در سراسر شهر مسکو است، با این حال پروژه های ایجاد مساجد جدید در این شهر هیچ گاه مجوز ساخت نمی گیرند.
 
گیدار زمال، فعال اسلامی روس مدعی است که دولت کرملین از ساخت مساجد جدید در پایتخت این کشور جلوگیری می کند.
 
وی که از زمان حاکمیت کمونیست ها بر روسیه از سیاست مسکو در قبال مسلمانان انتقاد می کرده است، می گوید: مقامات دولتی روش های سرکوب مسلمانان را می دانند ولی نمی دانند که چنین برخوردهایی مشکلات بسیاری برای آنان ایجاد می کند.
 
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو نیز پیش از این گفته بود که هیچ مسجد جدیدی در این شهر ساخته نخواهد شد.
 
وی مدعی شده بود که اکثر مسلمانانی که در اعیاد اسلامی به خیابان ها آمده و نماز جماعت برگزار می کنند کارگرانی هستند که از کشورهای آسیای مرکزی به روسیه آمده و پس از مدتی این کشور را ترک می کنند، به همین علت دلیلی برای ساخت مساجد بیشتر وجود ندارد.
 
سرگئی سوبیانین، در ادامه سخنان خود گفته بود: کارگران مهاجر مسلمان تنها 10 درصد از جمعیت ساکنان مسکو را تشکیل داده و دلیلی ندارد که برای هر نفر یک مسجد ساخته شود.
 
شهردار مسکو سپس به توهین به مسلمانان پرداخته و تاکید کرد: ساکنان مسکو هم اکنون از مردمانی که به زبان متفاوتی سخن می گویند، رفتار متفاوتی دارند و برخورد خشنی دارند عصبانی هستند./990/ب902/د
ارسال نظرات