۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۸۷۸۰۳
آیت الله مهمان نواز:

اقتضای توحید اعتقاد به ولایت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان با بیان این که ولایت از مضامین توحید و یکتاپرستی به شمار می رود، گفت: مسأله ولایت و عید غدیر، موضوعی صرفا شیعی نبوده بلکه به همه مسلمانان مربوط می شود.
مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز به مناسبت هفته امامت و ولایت در دیدار با متولیان اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های مختلف این استان، عنوان کرد: در مکتب اسلام، اعیاد مختلفی وجود دارد؛ اما بنا به فرموده حضرت محمد(ص)، بزرگ‌ترین عید مسلمانان عید ولایت است.

 

وی با تأکید بر این که مسأله ولایت در اسلام دارای اهمیت فراوانی است، اظهار داشت: اهمیت این مسأله دقیق به اندازه‌ای است که اگر کسی در پذیرش و یا پیروی از آن ذره ای کوتاهی کند؛ توحید خداوند را از دست خواهد داد.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: ولایت از مضامین توحید و یکتاپرستی به شمار می رود و پیروی محض از ولایت فقیه، اقتضای توحید الهی است.

 

به گفته وی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید دهه امامت و ولایت و عید غدیر را گرامی دارند چرا که مسأله ولایت و عید غدیر، موضوعی صرفا شیعی نبوده بلکه به همه مسلمانان مربوط می شود.

وقف سبب تقویت فرهنگ دینی جامعه می شود

 

نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه، وقف را یکی از مسائل مهم مکتب اسلام ذکر و اظهار کرد: ترویج وقف سبب تقویت فرهنگ دینی در جامعه می شود.

آیت الله مهمان نواز عنوان کرد: اگر وقف در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که وقف تنها به دین اسلام خلاصه نمی شود، تصریح کرد: در ادیان گذشته نیز مسأله وقف مطرح بوده اما دین اسلام این سنت حسنه الهی را به صورت گسترده تبیین و ترویج کرد.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: موقوفات امانت هایی در دست متولیان اوقاف و امور خیریه هستند و در این زمینه لازم است نهایت تلاش برای بهره برداری مناسب از موقوفات و اجرای نیت خیر واقفان انجام شود.

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل را به محضر آیت الله مهمان نواز تقدیم کرد و گفت: شناسایی و احیای موقوفات، عمل به نیات واقفان و عمران و آبادانی امامزاده ها از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به شمار می روند.

 

وی اجرای طرح به روز رسانی اجاره بهای موقوفات استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: این طرح از مدتی پیش آغاز شده و تاکنون نیز در این زمینه پیشرفت چشمگیری حاصل شده است./9314/پ202/س

ارسال نظرات