۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۸۸۶۴۹
امام جمعه مشهد:

ذلت و استیصال امروز آمریکا حاصل شعار راهبردی مرگ بر آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی، شهادت مرزبانان غیور نیروی انتظامی در نقطه صفر مرزی را نماد اقتدار نظام دانست و تأکید کرد: 13 آبان امسال پاسخی کوبنده به اهانت ها و جنایات اخیر آمریکا خواهد بود.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در سراوان که به شهادت 17 تن از مرزبانان نیروی انتظامی منجر شد، گفت: آنچه در این خصوص مورد غفلت رسانه ها واقع شد، عدم توجه به این نکته بود که شهادت این عزیزان با همه جانگدازی که داشت، نماد اقتدار نظام بود.

 

وی اظهار کرد: شهادت مرزبانان غیور ما در نقطه صفر مرزی هم نماد غیرت و مجاهدت قشر مرزبان ماست و هم نماد اقتدار نظام چرا که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه، توطئه های شیطانی استکبار و عوامل آن در درون کشورها و عمق اجتماعات، مردم را به خاک و خون می کشد اما در ایران که نقطه هدف همه جریانات تروریستی است، به حدی امنیت برقرار است که دشمن برای توطئه جرأت ورود به داخل را ندارد و به نقطه صفر مرزی بسنده می کند.

 

 آیت الله علم الهدی با تقدیر از شجاعت، مجاهدت و عظمت فداکاری شهدای مرزبان در حفظ و حراست از کشور، افزود: جنایت اخیر یک پرده نمایش دیگری از خوی درندگی استکبار بود که چهار کشور مزدور و دست نشانده او نیز در ارائه اطلاعات، تجهیز و تسلیح و تحریک دشمن شریک بودند.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: باید همواره این نکته را مد نظر داشته باشیم که تا زمانی که امریکا خوی استکباری دارد، دشمنی اش نسبت به ما و اسلام تمام شدنی نیست.

 

وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که می فرمایند: «هرچه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید»، خاطرنشان کرد: این فرمایش حضرت امام(ره)، یک راهبرد عظیم برای ما و بدین معنا است که ما با فریاد و شعار بر امریکا پیروز شده و خواهیم شد؛ از 13 آبان 1358 که جوانان غیور ما جاسوس­خانه امریکا را تسخیر کردند تا به امروز که امریکا در دنیا به ذلت و استیصال نشسته است، همه و همه نتیجه اجرای شعار راهبردی «مرگ بر امریکا» است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم تصریح کرد: اگر این شعار را همواره زنده نگاه داشتید، امریکا دچار مرگ تدریجی شده و سقوط خواهد کرد چنان که اکنون نیز شاهد هستیم آمریکا در هیچ جای دنیا نه تنها دوستداری ندارد بلکه نفرت از او نیز وجود دارد.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: با این وجود عده ای در کشور تلاش دارند شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنند چرا که قدرت و منافعشان را در ارتباط با آمریکا می بینند وگرنه مبارزه با اصل اصیل انقلاب اسلامی معنا ندارد.

 

13 آبان امسال پاسخی کوبنده به اهانت ها و جنایات اخیر آمریکا خواهد بود

وی با اشاره به این که استکبارستیزی، سیره همه انبیا و ادیان الهی است، تأکید کرد: این که امروز پس از 35سال انقلاب اسلامی، قدرت اول منطقه بوده و معادلات دنیا را در کنترل خود دارد، به برکت «مرگ بر امریکا» است و ما تا روزی که آمریکا مستکبر، حامی اسرائیل، مسلمان کُش و تروریست پرور است «مرگ بر آمریکا» خواهیم گفت.

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: با توجه به مسائل اخیر و همچنین  دو جسارت و اهانت آمریکا که ابتدا در مقابل منطق انسانی و عقلانی رییس جمهور ما گفتند گزینه نظامی روی میز است و معاون وزیر خارجه آمریکا نیز ایرانی ها را اصالتا فریبکار خواند، 13 آبان امسال باید قوی تر و پرشور تر از سال های گذشته برگزار شود./930/پ201/س

 

 

ارسال نظرات