۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۸۸۹۳۵
امام جمعه قم:

مردم با عمل به فرمایشات رهبر انقلاب کوبنده‌تر از همیشه در مراسم 13 آبان حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، گفت: رهبری با تمسک به آیات قرآن و واژه‌هایی همانند «اشدا علی الکفار» سخنان کوبنده‌ای داشتند و ما نیز با لبیک به بیانات ایشان 13 آبانی کوبنده‌تر و بهتر از سال‌های پیش را به جهانیان نشان دادیم.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم امروز در دیدار دست‌اندرکاران ستاد برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم به بیان فسلفه عزاداری پرداخت، گفت: عزاداری از شعائر دینی به شمار آمده و تعظیم شعائر اسلامی نیز لازم است.

وی ادامه داد: اجر رسالت نبی اکرم(ص) محبت و مودت ائمه(ع) است و ما باید در مصیبت‌های این بزرگواران به اقامه عزا پرداخته و مودت اهل‌بیت(ع) را محور عزاداری‌های خود قرار دهیم.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به تقارن الهام آمیز محرم و یادواره 6 هزار شهید استان قم اظهار داشت: محرم در حقیقت راه رسیدن به قرب خداوند متعال است، چرا که اشک بر اباعبدالله الحسین(ع) دارای برکات زیادی بوده و سبب حرکت مضاعف مؤمنان می‌شود.

وی افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات هستند و هر فردی وارد این کشتی شود سعادتمند شده و نجات پیدا می‌کند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: در این زمینه باید آسیب‌شناسی صحیحی صورت گرفته و به عواملی که سبب تکریم و تعظم بهتر شعائر اسلامی می‌شود نزدیک‌تر شویم.

وی تصریح کرد: در گذشته مراسم عزاداری سالار شهیدان همانند امروز صورت نمی‌گرفت، بلکه در هر دوره‌ ابتکاری صورت می‌‌گیرد ولی باید توجه کرد که به کیفیت و کمیت این مراسم چیزی اضافه نشود؛ برگزاری یادواره‌های شهدا نیز باید با تمسک به مراسم عاشورا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر نشان دادن رشادت و جانفشانی‌های شهدا برای نسل کنونی، گفت: باید با راهکارهای مناسب نسل امروز را با شهدا آشنا کرد، چرا که شهدای ما ناشناخته مانده‌‌اند و برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند محلی برای معرفی بهتر و بیشتر شهدا برای نسل جوان باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه کاری که امروز در مورد مسأله غدیر و بازسازی آن صورت می‌گیرد بازتاب خوبی در داخل و خارج کشور داشته و با همین روش می توان شهدا و اهداف و آرمان‌های آنها را هم معرفی و نشان دهیم.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) با تأکید بر این‌که باید در زمینه برگزاری یادواره‌ای شهدا نیز ابتکار صورت گیرد، خواستار الهام گیری از وصیت‌نامه‌ شهدا در این زمینه شد و بیان داشت: تمام شهدای ما به ولایت‌مداری و حجاب، عفاف تأکید فراوانی داشتند و باید از این مفاهیم در برگزاری یادواره‌ها و تبلیغات در این زمینه بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: رهبری با تمسک به آیات قرآن و واژه‌هایی همانند «اشداء علی الکفار» سخنان کوبنده‌ای داشتند و ما نیز با لبیک به بیانات ایشان 13 آبانی کوبنده‌تر و بهتر از سال‌های پیش را به جهانیان نشان می‌دهیم./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات