۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۷۹۹
حجت الاسلام روانبخش:

شعار مرگ بر آمریکا دارای ریشه قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روانبخش با بیان این که کسی فکر نکند مبحث مرگ پایگاه ندارد، بیان داشت: مسأله مرگ و لعن بر دشمنان هم مبنای قرآنی، دینی، ولایی و زیارت دارد.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤوسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره)  جمعه شب در مراسم پایانی عزاداری شهادت امام حسین(ع) هیأت محبین آل طاها که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد با بیان این که تولی و تبری در زیارت ائمه معصومین(ع) درست شده و به نقطه اوج خود می رسد، گفت: هم باید این دو اصل را دوست داشته و دشمن بداریم که اگر یکی از این دو را رعایت کنیم دین ما ناقص است.

 

وی با اشاره به این که برخی توجه به این نکته نکرده و یا به صورت عمدی و در راستای اهداف خود دست به کارهایی می زنند، بیان داشت: در سال های اخیر برخی قلم ها و سخنان این سخن پیامبر گرامی اسلام را مطرح می کنند که آیا دین جز محبت است ولی روایات متعدد بیش تری وجود دارد که در دین جز محبت و بعض چیز دیگری نیست.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر این که انسان باید نسبت به منحرفان، منافقان و ضد ارزش ها بغض داشته باشد، خاطرنشان کرد: این روزها بعضی فلسفه بافی کرده و می گویند شعار مرگ بر آمریکا خلاف دین بوده و نباید آن را بیان کرد.

 

وی اضافه کرد: آقایی که از شهرت زیادی برخوردار است اخیراً می گوید حرفی که می زنم براساس آیات قرآن است، اگر کسی به طور واقعی با مبانی دینی و امام آشنا باشد نمی تواند حرف های این آقا را بپذیرد که این فرد سندی نداشته و خود را سند انقلاب می داند.

 

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: امام خمینی(ره) تا پایان عمر نسبت به آمریکا مواضع سر سختی گرفته و فرمودند روزی شود که از ناقوس کلیساها فریاد مرگ بر آمریکا بلند شود.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: برخی برای آن که حرف های آنان در جامعه اثر داشته باشد آن را به امام خمینی(ره) نسبت می دهند در حالی که سندی نداشته و اسنادی که از سوی امام نیز مطرح شده برخلاف سخنان آنان است.

 

وی با بیان این که خداوند منان در قرآن کریم جریان های سلطه و انحرافی را با مرگ و برائت برخورد می کند، بیان داشت: این آقا یک آیه از قرآن را پیدا کرده و می گوید مرگ بر آمریکا جایز نیست و جای سؤال وجود دارد اگر جایز نیست وقتی شما در نماز جمعه خطبه می خواندید مردم مرگ بر آمریکا می گفتند آیا در آن زمان قرآن وجود نداشت.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره)  با تاکید بر این که زیارت عاشورا پر از لعن و نفرین بر ظلم کنندگان بوده و حتی اگر کسی در این زمان پیرو یزید باشد جزو تابعین بوده و ملعون است، خاطرنشان کرد: آقایی که این سخنان را می گوید آیا زیارت عاشورا را قبول دارد.

 

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو با اشاره به این که ما در بعضی از فرمایشات ائمه معصومین(ع) داریم که حتی در زیارت نامه های مختصری که از آنان آمده لعن و نفرین بر ظلم کنندگان و کمک کنندگان آن دارند، گفت: جریان سلطه می خواهند همه دنیا را خورده و شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند که باید مراقب باشیم.

 

حجت الاسلام روانبخش با بیان این که کسی فکر نکند مبحث مرگ پایگاه ندارد، بیان داشت: مسأله مرگ و لعن بر دشمنان هم مبنای قرآنی، دینی، ولایی و زیارت دارد./950/پ202/ج

ارسال نظرات