۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۹۶۱
کارشناس مسائل امنیتی مصر:

اقامه آشکار شعائر دینی حق شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل امنیتی در مصر با تأکید بر این که شیعیان جزئی از مصر هستند، اظهار کرد: اقامه آشکار شعائر دینی حق شیعیان است.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین عبدالرزاق، کارشناس مسائل امنیتی در مصر اظهار کرد: شیعیان جزئی از مصر هستند، زیرا همچون دیگر مصری‌ها ملیتی مصری دارند، بنابراین انجام آشکار مناسک دینی، حق آنان است.


حسین عبدالرزاق در ادامه افزود: تهدید شیعیان از سوی برخی گروه‌های تروریستی و خشونت علیه آنان که این روزها شاهد آن بوده‌ایم، نیازمند افزایش اقدامات برای حفظ امنیت است.


حسین عبدالرزاق با بیان این که همه مصری‌ها می‌خواهند که آیین‌های مذهبی‌شان را در مسجد «الحسین(ع)» برگزار کنند، تصریح کرد: نیروهای امنیتی برای حفظ جان همه مصری‌ها تلاش می‌کنند، این در حالی است که ما از عملکرد آنان انتقاد می‌کنیم، بنابراین با این انتقادها نیروهای امنیتی چگونه می‌توانند به وظیفه‌شان عمل کنند.


عبدالرزاق در پایان از رسانه‌های گروهی خواست که برای حفظ ثبات مصر، حوادث مربوط به مسجد الحسین(ع) و منع گروهی از مصری‌ها از اقامه آیین‌های دینی در این مسجد را خیلی بزرگ‌نمایی نکنند.


بنا بر این گزارش، پنج‌شنبه گذشته، 23 آبان، پس از اقامه نماز صبح در مسجد الحسین(ع) بین گروهی از سلفی‌ها و شیعیانی که برای برگزاری مراسم عاشورا در این مسجد جمع شده بودند، درگیری‌هایی مشاهده شد./982/ب103/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات