۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۰۰۵۱
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اساتید ژاپنی:

کشورهای آسیایی تحت تاثیر تبلیغات دروغین غرب علیه ایران قرار نگیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تبلیغات دروغین غربی ها بر ضد ایران و ژاپن تاکید کرد: متأسفانه مسائل سیاسی غربی و تبلیغات دروغین دشمنان بر ضد ما و شما باعث می شود که ما از هم دور شویم.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه کیوتو ژاپن با اشاره به روابط تاریخی مردم ایران با ژاپن تصریح کرد: ما ژاپنی ها را مردمی باهوش، فعّال و سالم می دانیم. ما وقتی که می خواهیم در مورد افراد فعّال و پیشرو مثال بزنیم، از ژاپنی ها نام می بریم.

 

این مرجع تقلید با اشاره به وقوع حوادث سخت طبیعی در ژاپن اظهار داشت: وقتی حوادث سخت طبیعی در ژاپن واقع می شود و مردم را گرفتار می کند، ما جداً ناراحت و متأثّر می شویم.

 

وی با اشاره به گسترش روابط بین ایران و ژاپن تصریح کرد: لازم است روابط ما با ژاپن روز به روز بیشتر و بهتر گردد و این گونه ملاقات ها بیش از پیش انجام شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: به خصوص باید در مسائل مذهبی بحث های جدّی و فراوانی با همدیگر داشته باشیم و این میسّر نمی گردد مگر اینکه ارتباطات بیشتری با هم داشته باشیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تبلیغات دروغین غربی ها بر ضد ایران و ژاپن تصریح کرد: متأسفانه مسائل سیاسی غربی گاهی سبب می شود که ما از هم دور شویم. تبلیغات دروغین دشمنان بر ضد ما و شما باعث می شود که ما هم از دور شویم.

 

این استاد حوزه علمیه قم افزود: ما باید بدون توجه به تبلیغات دیگران، همدیگر را به وسیله خودمان بشناسیم.

 

این مرجع تقلید گفت: جالب توجه اینکه این عده از اساتید دانشگاه های ژاپن در این سفر مایل بودند که از مراسم عزاداری و تعزیه خوانی دیدن کنند و هنگامی که این مراسم پرشور و پرغوغا را دیدند جداً تحت تأثیر واقع شدند و اظهار می داشتند ما باور نمی کردیم چنین مراسم مؤثّری وجود داشته باشد. اساتید دانشگاه های ژاپن اظهار می داشتند: واقعاً از وقایع عاشورا و مراسم حسینی متأثّر شدیم و از اینکه عزاداری به این عظمت برگزار شد تعجب کردیم و این باعث آشنایی بیشتر ما با شهادت امام حسین(علیه السلام) شد./971/د102/ج

ارسال نظرات