۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۹۰۲۴۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حل مشکل بیمه در دستور کار است / شیوه پرداخت یارانه‌ها درست نیست

خبرگزاری رسا ـ‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل شدن مشکل بیمه در کشور را در دستور کار این وزارتخانه دانست و گفت: هر چند این کار بار مالی فراوانی را به دوش دولت می‌گذارد اما در صدد انجام این امر هستیم.
علي ربيعي، وزير کار و رفاه اجتماعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امشب در دیدار با حضرت آیت‌الله سبحانی، با بیان این‌که این وزارتخانه از ادغام سه وزارتخانه شکل گرفته است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط به طبقات پایین جامعه است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در بخش رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد، ابراز کرد: در این بخش اقشاری هستند که دولت به آنها کمک می‌کند و تحت پوشش بهزیستی هستند.
 
ربیعی با بیان این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌‌های بیمه، بازنشستگی و مسائل راجع به کارگران فعالیت می‌کند، اظهار کرد:‌ با فعال شدن شورای عالی بیمه اقدامات مناسبی برای بهبود امور انجام شده است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل شدن مشکل بیمه در کشور را در دستور کار این وزارتخانه دانست و گفت: هر چند این کار بار مالی فراوانی را به دوش دولت می‌گذارد اما در صدد انجام این امر هستیم.
 
وی با بیان این‌که بخشی از یارانه‌ها باید به سمت درمان می‌رفت، شیوه پرداخت یارانه‌ها به صورت فعلی را اشتباه خواند و عنوان کرد: این‌که مبلغ یارانه‌ها به طور مساوی به همه مردم پرداخت شود کار اشتباهی است.
 
ربیعی با بیان این‌که مباحث مربوط به اشتغال در حیطه کاری این وزارتخانه است، افزود: امروز 45 درصد از بیکاران فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و باید با برنامه ریزی مناسب در زمینه ایجاد اشتغال آنها و بقیه اقشار جامعه گام برداشت.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که آسیب‌های اجتماعی هم بخشی از کار این وزارتخانه است، گفت: آمار طلاق، اعتیاد و سبک زندگی دختر و پسر از جمله این امور است که امیدواریم با همتی که در داخل انجام می‌شود آسیب‌های اجتماعی به کمترین حد خود برسد.
 
وی با تأکید بر این‌که دولت در سیاست خارجی به دنبال حفظ عزت مردم است، اظهار داشت: امیدواریم نتایج مذاکرات به نفع مردم ایران باشد.
 
ربیعی با بیان این‌که دولت از نظر تفکر، یکدستی، تدبیر و دینداری در حد مطلوبی قرار دارد، ابراز کرد: برای تدام این مسیر و موفقیت نیازمند دعای مراجع تقلید و علما هستیم./927/پ202/ع
ارسال نظرات