۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۰۸۵۹

واکنش سازمان همکاری اسلامی به اسلام‌ستیزی در آنگولا

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود از اقدامات حکومت آنگولا برای تخریب مساجد و ممنوعیت فعالیت‌ مسلمانان ابراز کرد.
آنگولا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تصمیم دولت مسیحی آنگولا برای تخریب مساجد و ممنوعیت فعالیت‌های اسلامی در این کشور، سازمان همکاری اسلامی، ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات، رسیدگی سازمان‌های بین‌المللی به این مساله را خواستار شد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: تصمیم دولت لوآندا برای تخریب مساجد و ممنوعیت فعالیت مسلمانان غیرقابل قبول است و نهادهای مسؤول باید به شدت با این رویکرد مقابله کنند. ما از سازمان ملل و اتحادیه آفریقا انتظار داریم که در مقابل این اقدام که نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های اولیه هر انسانی است، موضعی قاطع اتخاذ کنند.

 

همچنین سازمان همکاری اسلامی در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است: از مقامات آنگولا می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر از این تصمیم صرف‌نظر کرده و بدین ترتیب احترام به اصول صلح و تسامح به‌ویژه تسامح دینی را اثبات کنند.

 

به گفته «دیوید جا»، رهبر مسلمانان آنگولا که در جوانی از مسیحیت به اسلام گرویده است، دین اسلام در سال 1967 وارد این کشور شد و در حال حاضر بیش از نود هزار شهروند مسلمان در آنگولا ساکن هستند. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات