۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۹۱۵۷۸
امام جمعه قم:

ایجاد اختلاف و مأیوس کردن مردم سزاوار نیست/ تذکر صاحبنظران به دولت از سر دلسوزی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است، ایجاد اختلاف و مأیوس کردن مردم را ناپسند دانست و گفت: این‌که عده‌ای از صاحبنظران در رسانه‌ها تذکری به دولتمردان می‌دهند از سر دلسوزی است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، بر ضرورت اتحاد در عرصه داخلی تأکید کرد و گفت: ‌امروز که جبهه داخلی در برابر دشمنان و استکبار جهانی قرار گرفته وحدت و همدلی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز کشور است.
وحدت نیاز امروز کشور است
وی ادامه داد: در جنگ نرمی که بین ما و استکبار جهانی وجود دارد وظیفه داریم همچون دوران دفاع مقدس جبهه خودی را تقویت کرده و جبهه دشمن را به شکست و ذلت بکشانیم.
امام جمعه قم با بیان این‌که در شرایط کنونی سزاوار نیست که عده‌ای در صدد ایجاد اختلاف و مأیوس کردن مردم برآیند، ابراز کرد:‌ دستگاه دیپلماسی کشور نیز با توکل به خدا و با شتاب و پرهیز از اعتماد بیجا به دشمن مستکبر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که دستگاه دیپلماسی ما با توجه به اخلاق اسلامی دست‌هایی که با داعیه همکاری به سوی آنها دراز شده را می‌فشارند، گفت: اما باید مراقب بود که کهنه کاران عرصه سیاست بین ‌المللی هیچ وقت مورد اعتماد نبوده‌اند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: اگر دولتمردان می‌بینند که عده‌ای از صاحبنظران در رسانه‌ها تذکری می‌دهند از سر دلسوزی است و نظر آنها حفظ و کرامت نظام اسلامی است.
وی در ادامه با بیان این‌که آمریکا تا حدود زیادی تحت فشار تندوریان از درون و رژیم صهیونیستی از بیرون است، اظهار کرد: آمریکا تلاش می کند با گرفتن بهانه از وارد شدن در جنگ جدید دروی کند، چون جنگ عراق و افغانستان چیزی جز ذلت، خواری و شکست برایشان نداشت، از این رو هرگز به دنبال جنگ جدید نیستند.
امام جمعه قم افزود: برخی از دولت‌های منطقه که تأمین کننده نیازهای آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند از رویکرد جدید آمریکا به شدت عصبانی هستند.
کشورهای منطقه خواستار بهبود روابط خود با ایران هستند
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که امروز برخی از کشورهای منطقه در صدد بهبود روابط خود با ایران هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و بزرگوارانه به این کشورها پاسخ مثبت می‌دهد.
وی ادامه داد: البته برخی از مرتجعین منطقه که نفوذ و سیادت خود را در خطر می‌بینند و داعیه رهبری جهان عرب را در سر می‌پروراندند امروز آنقدر ذلیل شده‌اند و با خوش خدمتی‌هایی که به استکبار جهانی داشتند چیزی جز ذلت و بی اعتمادی نصیبشان نشده، از این رو دست به ترورهای کور می‌زنند.
امام جمعه قم با تأکید بر این‌که مرتجعان منطقه در دوران دفاع مقدس نیز با تقویت صدام همین تجربه تلخ و شکست خورده را دشتند، ابراز کرد: اینها به خاطر بغض و کینه و انحرافی که از مسیر اهل بیت(ع) دارند جاهلانه به کج راهه خود ادامه می‌دهند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با توکل به خدا، تمسک به قرآن و عترت(ع)، با توجهات خاص امام زمان(عج)، با رهبری ولی فقیه زمان و با اتکا به وعده‌های الهی به فضل الهی امروز ایران اسلامی به نظامی شکست ناپذیر و پیروز در همه عرصه‌ها تبدیل شده است.
جوانان تضمین کننده آینده کشور
وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به جوانان، تأکید کرد: جوانان باید خوب درس بخوانند و اساتید نیز آنها را خوب تربیت کنند، چون جوانان تضمین کننده آینده علمی کشور هستند.
امام جمعه قم با اشاره به روایات اسلامی، ازدواج در سنین جوانی را مطلوب دانست و گفت: تفاهم و تعامل در دوران جوانی شکل می‌گیرد و زمانی که سن بالا رود رسیدن به تفاهم سخت‌تر می‌شود.
حضور غیر ضروری بانوان در بازار کار سوغات غرب است
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که بازار کار باید بیشتر در اختیار مردان باشد، ابراز کرد: حضور غیر متعارف و غیر ضرروی بانوان در بازار کار سوغات غرب است.
وی ادامه داد: فرزند آوری و تربیت فرزندان کار بانوان است اما غربی‌ها نمی‌خواهند جوامع اسلامی به این امر توجه داشته باشند؛ در این جابجایی غیر منطقی مفاسدی بوجود می‌آید که بلای جان جوامع اسلامی است.
حقوق بشر ابزاری در دست استکبار جهانی
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر، گفت: متأسفانه امروز حقوق بشر ابزاری در دست قدرت‌های ستمگر است و به کشورهای مظلوم فشار وارد می‌کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، ابراز کرد: این دختر سه ساله سند مطلومیت امام حسین(ع) در سرزمین شام بود./927/پ201/س
ارسال نظرات