۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۵۹۰
امام جمعه مشهد:

رقابت های سیاسی کشور بستر فتنه آمریکایی را فراهم نکند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که دشمن از هر راهی وارد می شود و هر روزنه ای ببیند از آن برای نفوذ و تسلط استفاده می کند، گفت: رسانه ها و رقابت های سیاسی کشور باید توجه کنند بستر تزویر و فتنه آمریکایی را فراهم نکنند که بزرگ ترین ظلم در حق نظام است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی گفت: تاریخ ولادت امام باقر(ع) میان شیعه در اول رجب مشهور است و روز سوم صفر را که در ایام مصایب اهل بیت(ع) است جشن نمی گیرند.

 

وی در ادامه، 16 آذر را نقطه عطف زندگی اجتماعی سیاسی امت ایران در استکبارستیزی دانست و تصریح کرد: پس از کودتای 28 مرداد1328 که جریان مستکبر امریکایی با وقاحت بر ملت ایران تاخت و با ساقط کردن دولت ملی، عضوی ناپاک و خائن را مسلط کرد، طبق اعلام رسمی رییس جمهور وقت امریکا، معاون وی جهت بررسی اوضاع ایران پس از کودتا و تثبیت قدرت استکباری عازم ایران شد.

 

16 آذر آغاز رویارویی جدی ایران و امریکا

امام جمعه مشهد افزود: از سوی دیگر در 14 آذرماه نیز زاهدی، به عنوان یک عنصر نظامی خائن در رژیم طاغوت، قرارداد ننگین تجدید ارتباط با انگلیس استعمارگر را تجدید کرد و بنا شد کاردار انگلیس به ایرانی که انقلاب ملی شدن نفت را پشت سر گذاشته است، وارد شود. مجموع این اقدامات، مردم را به اعتراض واداشت و حرکاتی علیه آن  در بازار و دانشگاه تهران شکل گرفت.

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مزدوران استکبار نهایتا در روز 16 آذر با به رگبار بستن دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، سه نفر از آنان به شهادت رساندند و این دانشجویان قربانی ورود نیکسون به کشور شدند. این در حالی بود که دو روز پس از این واقعه، نیکسون در دانشگاه تهران، دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد.

 

وی، اعتراض به ورود نیکسون و در پی آن شهادت دانشجویان را نقطه آغاز رویارویی ایران با امریکا دانست و گفت: امروز با گذشت 60 سال این عداوت روزافزون است چرا که جز خیانت، ناپاکی و ظلم و تزویر چیزی از امریکا ندیده ایم.

 

هیچ گاه نمی شود به یک دشمن دیرینه اعتماد کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: «دانشجویان باید دارای قدرت تحلیل سیاسی باشد نه سیاست زده»، افزود: این یک اصل مهم در بصیرت مندی و هشیاری دانشجویان است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در رأس تحلیل و بصیرت سیاسی برای دانشجویان که نسل نخبه جامعه را تشکیل می دهند، مسأله دشمن شناسی قرار دارد؛ باید دشمن اصلی و تزویرهای او را بشناسد و بدانند هیچ گاه نمی شود به یک دشمن دیرینه اعتماد کرد و امیدوار شد.

 

وی تأکید کرد: این دشمن از هر راهی وارد می شود و هر روزنه ای ببیند از آن برای نفوذ و تسلط استفاده می کند از این رو  رسانه ها و رقابت های سیاسی کشور باید توجه کنند بستر تزویر و فتنه امریکایی را فراهم نکنند که بزرگ ترین ظلم در حق نظام است.

 

در 16 آذر 88 میدان امریکا ستیزی به بستر فتنه امریکایی تبدیل شد

امام جمعه مشهد با اشاره به واقعه 16 آذر 88 گفت: برخی با اهانت به تصویر امام خمینی(ره) در این روز که پایگاه استکبارستیزی و جنگ با امریکا است و باید تا همیشه تابلوی دشمنی با امریکا برای نسل های آینده بماند، این روز را به میدان جولان فتنه آمریکایی تبدیل کردند.

 

وی با بیان این که این اهانت ها گناهی نابخشودنی و ظلم به ملت و انقلاب اسلامی است، گفت: برخی ادعا دارند ما این کار را نکردیم، بله شخصا نکردید اما بستر را فراهم کرده و بعد از این اقدام، در تأیید آن بیانیه دادید.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام رضا(ع) می فرمایند: «عده ای محبت ما اهل بیت(ع) را ابزار قرار می دهند در فتنه گری علیه شیعیان ما از دجال بدتر هستند». از حضرت سوال شد چگونه ابزار دشمن قرار می دهند؟ فرمود: «با دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستان ما؛ کسانی که ادعای دوستی ما دارند ولی ابزار اجرای تزویر دشمنان ما می شوند».

 

اختلاط حق و باطل و بی بصیرتی جامعه، سر پسر رسول خدا را بر نیزه می برد

وی با بیان این که حمایت از فتنه و اهانت به محبان و دوستان ائمه معصومین(ع) نتیجه اختلاط حق و باطل است، اضافه کرد: برخی می گویند فتنه و 9دی را فراموش کنید، فراموش کنیم که راه باز شود؟ 9دی به عنوان حماسه ولایی بودن نظام و فتنه به عنوان نقطه سیاه عبرت ثبت شده است و منافقان هم به عنوان یک جریان نکبت زده شناخته می شوند.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که شهادت امام حسین(ع) و اسارت پر مصیبت اهل بیت ایشان به خاطر اختلاط حق و باطل و عدم بصیرت مردم در تشخیص حق بود، یادآور شد: اگر در جامعه بصیرت و فهم، درک، دشمن شناسی و فتنه شناسی نباشد، سر بریده پسر پیامبر(ص) را مقابل دیدگان اهل بیت ایشان بر نیزه کرده و چوب می زنند.

 

لزوم توجه جوانان به تقوای اقتصادی

وی در خطبه نخست نیز اظهار کرد: گرایش جوانان به مسائل دینی و نمود آن در حرکت های دینی قطعی و مشهود است اما مشکل نسل جوان متدین، عدم توجه به تقوای اقتصادی و مالی ودقت در حلال یا حرام بودن مسیر کسب درآمد است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این روایت از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «هر کس یک لقمه حرام بخورد نه مستحباتش قبول می شود و نه واجباتش»، افزود: نیاز مالی اگر از مرز نیاز بیشتر اشباع شد، به حرص تبدیل شده و دیگر هیچ چیز جلودارش نیست./930/پ201/س

 

 

 

 

ارسال نظرات