۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۱۷۳۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

معارف اهل بیت جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که نسل جوان ما تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: تقویت معارف الهی در میان جوانان کشورمان آنها در برابر هر گونه تهاجم فرهنگی دشمن واکسینه می کند
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع دانش آموزان شهرستان آمل با بیان این که چکیده معارف اسلامی را فقهای ما زیبا معنا کرده اند، گفت: اولی الامر باید مانند پیامبر عصمت داشته و معصوم باشد که این مسأله مربوط به همه حالات زندگی او است.

 

وی با اشاره به این که اطاعت از فرمان پدر و مادر مشروط و مقید است که اگر گناه و معصیت نباشد باید از آنان اطاعت کنیم، بیان داشت: اطاعت از اولی الامر واجب بوده که باید در تلاش باشیم تا همه دستورات این بزرگواران را اجرایی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: اولی الامر مصداق انسانی است که بر دامن او گناه و اشتباهی ننشسته و معصوم باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که سایر فرق اسلامی تنها انبیا را معصوم دانسته و امامان را معصوم نمی دانند، بیان داشت: اعتقاد ارزنده ما بر این بوده که پیامبر و امامان معصوم هستند و خداوند متعال که پاک بوده است خلیفه ایشان هم باید چنین ویژگی را داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با تأکید بر این که زبان پیامبر گرامی اسلام تنصیص حقیقی بوده و تردیدی در آن وجود ندارد، گفت: ایشان می فرماید اوصیای بعد از من دوازده نفر بوده که این افراد نگهبان و رهبر جامعه هستند و همگان باید تابع آنان باشند.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان در تلاش هستند تا شیعه را محو کنند، بیان داشت: جهان شناسی و امام شناسی ما خوب بوده که این امر مورد رضایت آنان نیست.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وهابیت معضل مهمی برای شیعه شده است که ما را بدعت‌گذار و مشرک می دانند، خاطرنشان کرد: عربستان تلاش زیادی دارد تا وهابیت را گسترش داده و با ما به مقابله بپردازد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که وهابیت درصدد تفرقه بین مسلمانان است، گفت: مدارس بسیاری برای تبلیغ وهابیت ایجاد می کنند که باید بدانند چشمه زلال ولایت و کوثر هیچ گاه خشک نمی شود.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که آنها بر این باور هستند هر کسی بر گروهی غالب شود فرمانروا بوده و فرقی نمی کند چه کسی باشد که به عصمت اعتقادی ندارند، ادامه داد: همه افراد خوب نبوده و باید حتی در بین خوب ها به دنبال خوب ترین باشیم.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال منحرف کردن افکار نسل جوان جامعه ما هستند، گفت: نوجوانان و جوانان ایران اسلامی باید هوشیار و آگاه باشند تا در دام دشمن گرفتار نشوند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که نسل جوان ما تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: تقویت معارف الهی در میان جوانان کشورمان آنها در برابر هر گونه تهاجم فرهنگی دشمن واکسینه می کند./950/پ202/س

ارسال نظرات