۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۹۱۷۵۸
امام جمعه سیهات عربستان:

شایعه پراکنی از مصادیق فحشا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان شایعه پراکنی در جامعه اسلامی را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: شایعه پراکنی از مصادیق فحشا است.
شيخ عبدالمحسن النمر خطيب جمعه سيهات عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمحسن نمر امام جمعه سیهیات عربستان در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد رسول اعظم (ص) شایعه پراکنی را مسأله‎ای بسیار ناپسند دانست و گفت: شایعه پراکنی موجب ترویج اعمال بد و زشت در جامعه اسلامی می‎شود.


وی با اشاره به آیه 19 سوره نور خاطرنشان ساخت: خداوند کسانی که فحشا و منکرات را ترویج می‎کنند تهدید به عذاب در دنیا و آخرت کرده است. افرادی که فحشا را در جامعه اسلامی ترویج می کنند از کسانی که به صورت مخفیانه انجام می‎دهند خصرناک‎تر هستند.


حجت الاسلام شیخ نمر بیان داشت: توبه، منتشر کننده فحشا قابل قبول نیست بلکه باید اقدامات شنیعی را که انجام داده است پاک کند به همین سبب آیه 19 سوره نور آنان را به عذابی دردناک تهدید کرده است.


وی جامعه‎ای را پاک و مومن دانست که از همه آثار منفی مادی، روحی و عقیدتی پاک و منزه باشند و عنوان کرد: اگر جامعه‎ای از رذایل اخلاقی پاک شود به طور یقین آینده‎ای سالم و معنوی را خواهند داشت.


این عالم عربستانی اظهار داشت: اگر در جامعه‎ای شک، ظن و تهمت رواج پیدا کند ایمان و عقیده نیز از بین خواهد رفت.


امام جمعه سیهات به نظافت منازل اشاره کرد و اظهار داشت: همان طوری که هر انسانی باید نسبت به نظافت شخصی و منزل خودش اهتمام ویژه‎ای داشته باشد باید به نظافت معنوی و روحی نیز توجه کند.


وی یکی دیگر از خطرهای و آثار بیماری شک را ورود آن در بین خانواده‎ها دانست و گفت: شک کردن زن به مرد و برعکس مسأله‎ای بسیار خطرناک است که موجب می‎شود خانه امنیت خود را از دست بدهد. بنابراین به خانواده‎های توصیه می‎کنیم که از هر گونه شک و ظنی نسبت به دیگران پرهیز کنند./994/ب903/د

ارسال نظرات