۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۹۱۹۱۳
یکی از علمای عراق:

شخصیت‎هایی همانند امام خمینی در تاریخ کم نظیر هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای نجف اشرف با اشاره به مبارزات نیلسون ماندلا با استعمار و استکبار، گفت: شخصیت‎هایی نظیر امام خمینی(ره)، ماندلا و گاندی در تاریخ کم نظیر هستند.
شيخ محمد يعقوبي از علماي نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یعقوبی از علمای نجف اشرف در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه های عراق از امام خمینی(ره)، گاندی و نیلسون ماندلا به عنوان نمونه هایی از رهبران برجسته جهان یاد کرد و گفت: شخصیت هایی نظیر امام خمینی در جمهوری اسلامی ایران، گاندی در هند و ماندلا در آفریقایی جنوبی از معدود رهبرانی هستند که در هر دوره به رهبری ملت های خود برای آزادی و رهایی از بندگی می پردازند.

 

وی که درباره درگذشت ماندلا سخن می گفت، افزود: ساکنان آفریقای جنوبی از اشغالگری سفید غرب، مصادره حقوق، به حاشیه راندن آنان و تبعیض نژادی شدید رنج می بردند و احتمال جایگزینی ملتی دیگر در این کشور وجود داشت.

 

آیت الله یعقوبی اظهار داشت: این مسائل سبب شد تا ماندلا در حالی که 20 سال بیشتر نداشت برای نجات کشور و ملتش به فعالیت سیاسی بپردازد و مبارزه با اشغالگری را در پیش گرفت. وی حتی از مبارزه مسلحانه نیز دریغ نکرد.

 

این عالم عراقی بر لزوم استفاده از درس های مبارزه های ماندلا تأکید کرد و ادامه داد: مواضع ماندلا بر بزرگی وی دلالت داشت و کناره گیری از قدرت و سپردن ریاست به جوانان از نمونه های این بزرگی است.

 

وی خاطر نشان ساخت: رهبر آفریقای جنوبی پس از آن نیز به مبارزه با بیماری ایدز پرداخت تا اینکه هفته گذشته دارفانی را وداع گفت. ما وظیفه داریم بدون توجه به دین و قومیت از درس های پسندیده و مطلوب رهبر فقید آفریقای جنوبی نظیر شجاعت، صبر و عشق به ملت و وطن استفاده کنیم../980/ب902/د

ارسال نظرات