۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۲۷۲۹
رییس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور:

زیر ساخت اصلی بازسازی تمدن اسلامی فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با بیان این‌که زیر ساخت اصلی بازسازی تمدن اسلامی فرهنگ است، گفت: طلاب، روحانیان و علما اصلی‌ترین گروه برای ساخت تمدن اسلامی هستند، چرا که تمدن اسلامی به وسیله دین صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام سيدحسن رباني، رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه عليمه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌ علمیه کشور پیش از ظهر امروز در همایش مدیران استانی مرکز خدمات و مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در مؤسسه وحیانی اسرا برگزار شد، قم را وطن علمی طلاب دانست و گفت: امیدواریم این جلسه و همایش همانند دیگر جلسات برای حوزه‌های علمیه پربرکت باشد.

وی ادامه داد: طلاب امروز رسالت سنگینی را بر عهده دارند، ‌چرا که انقلاب اسلامی بحث تمدن اسلامی و بازسازی آن را مطرح کرده است، زیر ساخت اصلی بازسازی تمدن اسلامی نیز حوزه فرهنگ است.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با تأکید بر این‌که تمدن اسلامی باید بر مبنای فرهنگ دین بیان شود، اظهار داشت: طلاب، روحانیان و علما اصلی‌ترین گروه برای ساخت تمدن اسلامی هستند، چرا که تمدن اسلامی به وسیله دین صورت می‌گیرد.

وی افزود: در جهان امروز به سبب ارتباطات مختلف مرزها از بین رفته و افراد در تمام نقاط جهان با یک‌دیگر در ارتباط هستند، البته از بین رفتن و شکسته شدن مرزها افزون‌بر زیان‌ها خوبی‌های نیز دارد، ما می‌توانیم از این فرصت برای ترویج و تبلیغ دین اسلام و مکتب اهل‌بیت‌(ع) بهره ببریم.

حجت‌الاسلام ربانی با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جهان باشند، تصریح کرد: نباید حوزه‌های علمیه خود را محدود به جهان اسلام بدانند بلکه باید خود را در طراز جهانی و بین‌المللی ببینند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن برای نابودی اسلام تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد، شاید بتوان گفت در هیچ دوره‌ای دشمن این‌گونه با تمام توان و ابزار برای نابودی اسلام به میدان نیامده بود.

رییس مرکز خدمات حوزه‌ علمیه کشور با اشاره به فعالیت‌های گسترده وهابیت برای نابود کردن مکتب ائمه اطهار(ع)، بیان داشت: متأسفانه افزون‌بر فعالیت دشمنان خارجی، وهابیت نیز در داخل اسلام برای نابودی مکتب اهل‌بیت(ع) تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه به سبب جایگاهی که دارند معادلات بین‌المللی را بهم ریخته‌ و نگاه، اندیشه جدیدی را به مردم دنیا عرضه کردند.

حجت‌الاسلام ربانی همدلی، همکاری و صمیمیت میان نهادهای مختلف حوزوی را مهم‌ترین عامل برای خنثی کردن فعالیت و اقدامات دشمنان برشمرد و اظهار داشت: در این برهه از تاریخ اگر روحانیت بتواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد فتح الفتوح تاریخ را انجام داده است.

وی افزود: ولی اگر روحانیت در این دوره کوتاهی و قصور داشته باشد به فرموده امام راحل «ممکن است سیلی بخوریم که تا صد سال دیگر نتوانیم سرمان را بلند کنیم»، عده دشمن نسبت به ما بسیار زیاد است و معلوم نیست ما بتوانیم حتی با اتحاد و همدلی پاسخ آن‌ها را بدهیم چه برسد که بخواهیم به صورت جداگانه و متفرقه فعالیت کنیم.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با بیان این‌که طلاب وظیفه دارند در کنار یک‌دیگر مخصلانه و صمیمانه برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) فعالیت‌ کنند، اظهار داشت: امروز‌ وهابیت دست در دست ملحدین عالم و اسرائیل برای شکستن مکتب ائمه(ع) گذاشته است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید «اگر مؤمنان با یک‌دیگر متحد و همدل نباشند، در زمین فتنه ایجاد می‌شود» و این تأکید قرآن نشانگر اهمیت همکاری مؤمنان با یک‌دیگر است.

حجت‌الاسلام ربانی در ادامه سخنان خود خواستار همکاری بیش از پیش و دو جانبه میان مرکز خدمات و مدیریت حوزه‌های علمیه شد و تأکید کرد: مرکز خدمات باید در کنار مرکز مدیریت باشد و هیچ عذری برای ما قابل قبول نیست که در انجام وظیفه خود کوتاهی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: مرکز خدمات و مرکز مدیریت باید در کنار یک‌دیگر باشند تا بتوانند به وظیفه خود به خوبی عمل کنند، این‌گونه همایش‌ها آغاز یک حرکت است که نباید به این جا ختم شود، باید از کوتاهی و نقص‌ها یک‌دیگر بگذریم تا بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم./993/پ202/ی

ارسال نظرات