۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۹۲۹۶۹
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

حوزه های علمیه نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: زمانی که دارد بودجه تخصیص داده می شود باید به حوزه های علمیه توجه ویژه ای شود.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، ظهر امروز در نشست پژوهشی حوزه های علمیه استان مازندران که در سالن همایش های مجمتع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) آمل برگزار شد با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان دیدبان تیزبین و پاسداران اخلاق جامعه هستند، گفت: امروز حوزه های علمیه با عرضه ستارگان پر فروغی چون حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی بر خود می بالد و حجت را بر همه ما تمام کرده است.


حجت الاسلام غفاری، اضافه کرد: آیت الله جوادی آملی به عنوان یک الگوی زیبا  و تابلوی تمام نمای استعداد و ظرفیت حوزه های علمیه و شخصیتی دینی و ربانی است.


وی با اشاره به این که همه ما می توانیم در این مسیر رهپوی خوبی باشیم و افرادی چون آیت الله جوادی را الگوی خود قرار دهیم ، ادامه داد: آیت الله جوادی آملی یک شخصیت بین المللی بوده که همه به نحوی بر سر اندیشه های متعالی ریشه در وحی دار ایشان متنعم هستند.


مدیر حوزه علمیه منطقه پنج خواهران با بیان سخنی از آیت الله جوادی آملی، گفت: طلاب باید به سوی تحقیق رفته و دست به قلم بشوند که اثرات ارزنده ای دارد.


حجت الاسلام غفاری، اضافه کرد: امروز بخش عظیمی از قربانیان فرزندان مسلمان افرادی هستند که در دام شبهات قرار گرفتند و حوزویان باید در این راستا تلاش والایی داشته باشند.


وی با بیان این که باید بسترهای لازم برای شبهه افکنی در جامعه فراهم باشد، بیان داشت: طلاب باید عالم به زمان خود بوده و این طور نباشد که تمام تلاش ما بر روی کتاب های درسی باشد.


مدیر حوزه علمیه منطقه پنج خواهران با تاکید بر این که اگر ما نسبت به جامعه پیرامونی خود اطلاع نداشته باشیم چطور می توانیم طبابت آنان را داشته باشیم، گفت: یک عالم باید زاهد دینی بوده و دنبال دنیا دویدن با ربانی شدن سنخیت ندارد که یک طلبه باید آن را رعایت کند.


حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز علمای معاصر ما افتخارشان به این بوده که حرفی برای گفتن دارند، ادامه داد: باید مسائل ناب و ارزش های نبوی را به مردم دنیا ارائه کنیم.


وی با بیان این که قریب به 30 مدرسه در منطقه پنج داریم که 20 مدرسه آن متعلق به استان مازندران است، گفت: حدود 3 هزار طلبه نیز در این راستا مشغول به فعالیت هستند.


مدیر حوزه علمیه منطقه پنج خواهران با تاکید بر این که در خصوص مساله حوزه علمیه خواهران باید توجیه و تبلیغ شود، گفت: حداقل فایده وجود حوزه های علمیه خواهران تربیت مادر ارزشمندی است که می تواند فرزندان بزرگی را تربیت کند.


حجت الاسلام غفاری با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: زمانی که دارد بودجه تخصیص داده می شود باید به حوزه های علمیه توجه ویژه ای شود.


وی اضافه کرد: بودجه عمرانی حوزه علمیه خواهران در کل کشور 15 میلیارد در نظر گرفته شده و این در حالی است که بیش از 100 پروژه نیمه کاره داریم و باید حمایت های لازم صورت گیرد./901/پ202/ب

ارسال نظرات