۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۳۲۶۰
نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان:

ایستادگی در برابر ظلم درس امام حسین به بشریت بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر پایبندی به نهضت حسینی (ع) گفت: امام حسین (ع) به همه جهانیان یاد داد که نباید در برابر ظلم سر تسلیم فرود آوردند.
شيخ عبدالامير قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد الامیر قبلان، نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان،‌ امروز در پیامی که به مناسبت ایام دهه آخر صفر خطاب به مسلمانان جهان منتشر کرد، گفت: پایبندی به نهضت امام حسین (ع) و حفظ آن در همه مراحل زندگی موجب حفظ وطن و  گسترش امنیت در جامعه می‎شود.


وی شهادت امام حسین (ع) را تولد دیگر برای اسلام دانست و افزود: امام حسین (ع) ادامه دهند راه انبیاء، پیامبر اسلام (ص)، امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) بوده است.


این عالم لبنانی عنوان کرد: سید شهدا (ع) با خون خود جامعه اسلامی را اصلاح و ظالمان زمان را رسوا کرد.


وی با اشاره به شرکت میلیون‎ها زائر در مراسمات اربعین حسینی (ع) خاطرنشان ساخت: حضور میلیون‎ها زائر امام حسین (ع) از سراسر کشورهای موجب باشکوه‎تر شدن شعائر حسینی (ع) و تقرب به خداوند است.


نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان به بررسی یکی از اهداف نهضت حسینی (ع) پرداخت و گفت: امام حسین (ع) به همه جهانیان تعلیم داد که نباید در برابر ظلم سر تسلیم فرود آوردند.


وی بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و بیان داشت: آمران به معروف و نهی از منکر باید به سیره امام حسین (ع) تمسک جویند و با هر فسادی مبارزه کنند.


حجت الاسلام شیخ عبدالامیر قبلان در پایان از همه مسلمان خواست که به مدرسه اهل بیت (ع) رجوع کنند و زهد، جهاد، ایثار و مراتب سلوک و تقرب به سوی خداوند را فراگیرند./994/پ203/ع
 

ارسال نظرات