۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۹۳۴۱۱

تأکید مدیر حوزه علمیه گلستان بر ضرورت توجه به فعالیت فرهنگی و ورزشی طلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه باید به مسائل فرهنگی و ورزشی در مدارس علمیه توجه بیشتری شود، تاکید کرد: برنامه‎های ورزشی مدارس علمیه‎ باید گسترش یابند.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‎الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان ظهر امروز در دیدار مسؤول بسیج طلاب استان که به منظور تشکیل شورای راهبردی بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه استان در این مدیریت برگزار شد با بیان این که دین مبین اسلام به ورزش‎هایی همچون تیراندازی و شنا سفارش کرده است، افزود: با برنامه‎ریزی مناسب می‎توان زمینه ورود طلاب و روحانیان استان به مسابقات ورزشی به ویژه تیراندازی، شنا و کوهنوردی را فراهم کرد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل فرهنگی و ورزشی، توجه به مسائل اخلاقی، ارزش‎های اسلامی و تربیت طلاب ولایت‎مدار و همراه با نظام برای مرکز مدیریت حوزه علمیه استان گلستان اهمیت دارد.

 

حجت‎الاسلام ملکی ادامه داد: فعالیت‎های فرهنگی و ورزشی بهانه‎ای برای توجه به نیازهای روحی و معنوی طلاب و روحانیان بوده و بیش از گذشته باید به این مسائل توجه شود.

 

وی با بیان این که برگزاری این گونه نشست‎ها سبب هدفمند شدن خدمات به طلاب می‎شود، خاطرنشان کرد: تعامل این دو مجموعه در استان گلستان مطلوب است. 

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که با تشکیل شورای راهبردی بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه استان مسائل مربوط به طلاب بیش از گذشته مورد توجه و بررسی قرار می‎گیرد، اضافه کرد: نفس تشکیل این شورا کار بسیار خوبی است، اما باید اهداف و شرح وظایف آن به روشنی تعیین شوند.

 

وی با بیان این که تشکیل شورای راهبردی بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه استان همکاری‎ها و تعاملات گذشته این مرکز و بسیج طلاب را افزایش می‎دهد، بر معرفی خدمات بسیج طلاب به طلاب و روحانیان به منظور پرهیز از موازی‎کاری بین مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و بسیج طلاب گلستان تاکید کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان اظهار داشت: حوزه‎های علمیه استان متقاضی ورود به مسابقات ورزشی بوده و هماهنگی بین این مرکز و بسیج طلاب برای برگزاری چنین مسابقاتی ضرورت دارد.  

 

به گزارش رسا، لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد گزارش عملکرد بسیج طلاب گلستان به مدیریت حوزه علمیه استان برای طرح در نخستین جلسه شورای راهبردی بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه گلستان ارائه و پیگیری‎های لازم برای برگزاری یادواره شهدای روحانی به عمل آید. 

 

گفتنی است، طبق آیین‎نامه اجرایی ابلاغی به گلستان، شورای راهبردی بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه استان با حضور مدیر حوزه‎های علمیه استان، امام جمعه مرکز استان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه، معاون امور طلاب و دانش‎آموختگان، آموزش و پژوهش و تهذیب مدیریت حوزه‎های علمیه، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان، امور روحانیان سپاه و دو نفر از اساتید بسیجی سطوح عالی حوزه استان به انتخاب شورای استانی تشکیل می‎شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات