۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۵۱۲
رییس رسانه ملی:

برای ترویج وقف به وظیفه خود عمل نکرده ایم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان صداو سیما با بیان این‌که یک کار رسانه خوب با نیت الهی نوعی وقف است، گفت: اگر این عمل ارزشمند عبادی به درستی تبیین و ابعادش شناخته شود بسیار می‌تواند در صلاح جامعه کمک کند.
عزت الله ضرغامي، رييس سازمان صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عزت الله ضرغامی صبح امروز در پنجمین همایش وقف و رسانه خاطرنشان کرد:  وقف یک رسانه تاثیر گذار و ماندگار و رسانه یک نوع وقف و اصحاب رسانه اصحاب وقف هستند.

وی با بیان این‌که کار در رسانه اقدامی ماندگار است و در واقع نوعی وقف به شمار می‌رود، گفت: یک کار رسانه‌ای خوب با نیت الهی نوعی وقف است که از برکات آن واقف و جامعه بهره‌مند می‌شوند.

ضرغامی ادامه داد: پرونده افراد با یک کار رسانه‌ای بسته نمی‌شود بلکه تا قیامت باز است و اگر این کار خدایی باشد ثواب و حسنه به حساب او خواهد رفت.

وی با اشاره به این‌که افرادی که قدرت و قلم در اختیار دارند ابتدا خود باید مهذب باشند، گفت: وقف یک رسانه تاثیرگذار و پر نفوذ است که هر کس وقف می‌کند اگر به درستی عمل او در جامعه شناخته شود نوعی دعوت به نیکی‌ها و دستورات الهی است بنابراین باید کاری کنیم این عمل ارزشمند الهی به درستی تبیین شود که در این صورت می‌تواند در صلاح جامعه کمک کند.

رییس سازمان صدا و سیما اخلاص در کار خیر را شرط لازم و ضروری دانست و گفت: هرکس انفاق می‌کند برای او حسنه ثبت می‌شود و البته حفظ و صیانت از کار خیر مهمتر از انجام آن است.

وی همچنین یادآور شد: در نگاه اسلامی و دینی وقف جایگاه برتری دارد و اگر درست تبیین شود به سرعت می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند البته باید بتوانیم حوزه‌های تبلیغ خوب و مدل‌های جدید تبلیغ در حوزه وقف را پیدا کرده و به کار گیریم.

ضرغامی در پایان یادآور شد کارهایی که در سازمان صدا و سیما و رسانه ملی در ارتباط با وقف انجام شده شاید خیلی شایسته و بایسته نبوده که ان شاالله در آینده بتوانیم قدم‌های موثری در راستای زنده نگه داشتن این سنت حسنه برداریم./9662/پ203/ج

ارسال نظرات