۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۹۴۳۱۷
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

بی‌حجابی حرمت جامعه را می‌شکند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که بی‌حجابی و بی‌حرمتی به جامعه غیر از اثرات مخرب ظاهری دارای اثرات سوء درونی نیز بوده و روان افراد را تحت تأثیر قرار داده و درگیر می‌کند، گفت: بی‌حجابی حرمت جامعه را می‌شکند.
آيت‌الله محمدحسين احمدي فقيه يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانةالنبی با اشاره به این که پرداختن به مسأله حجاب کار بسیار خوبی است، گفت: مرکز ریحانةالنبی در این راستا قدم‌های خوب و مؤثری برداشته است.

وی با بیان این‌که افراد باید حرمت جامعه را حفظ کنند، افزود: جامعه یک حرکتی دارد که نباید شکسته شود و افراد همین‌که وارد جامعه شدند باید به قوانین آن پایبند باشند و احکام و شرایط آن را مورد توجه قرار دهند و برخی کارهایی را که در فردیت خود انجام می‌دهند در جامعه نسبت به آن مراقبت داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: بی‌حجابی و بی‌حرمتی به جامعه غیر از اثرات مخرب ظاهری دارای اثرات سوء درونی نیز بوده و روان افراد را تحت تأثیر قرار داده و درگیر می‌کند.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در ادامه با اشاره به آیات شریفه حجاب در سوره نور، خاطرنشان کرد: سوره نور از سوره‌هایی است که معرفت خداوند را معرفی و مورد توجه قرار داده است و برخی آیات این سوره هم روش و منش برخورد افراد و انسان‌ها را بازگو کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تمام رفتارهای زنان و مردان را مورد توجه قرار داده است و برای آن‌ها احکامی صادر کرده است که رعایت حجاب هم یکی از این احکام و قوانین است که هم برای مردان و هم برای زنان رعایت آن الزامی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین آیات سوره اصحاب کهف را مورد بررسی قرار داد و گفت: جوانان امروز جامعه ما نیز همچون اصحاب کهف هستند و تلاش می‌کنند تا بهترین راه را انتخاب و به دستور خداوند عمل کنند ولی در مقابل افرادی وجود دارند که هجوم می‌آورند تا نگذارند جوانان به مسیر صحیح هدایت شوند.

وی با اشاره به این‌که نوع برخوردها در جامعه باید به صورت صحیح و بنیانی باشد، ابراز داشت: ما باید در فرهنگ‌سازی مردم را به شناخت شخصیت و هویت خودشان دعوت کنیم چون اگر فردی شخصیت خود را پیدا کند به هیچ وجه خود را معرض سوء استفاده دیگران قرار نمی‌دهد.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در پایان پرداختن به مسأله حجاب را امری ضروری دانست و افزود: ما باید درباره این مسأله مراء ظاهر را مدنظر قرار دهیم و در مورد بدی‌ها و زشتی‌هایی که روشن و واضح است با افراد صحبت کنیم تا خود آن‌ها هم بپذیرند و تغییری در آن‌ها ایجاد شود./907/ پ202/ن

ارسال نظرات