۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۶۳۹
به رغم حملات تروریست‌ها برگزار شد؛

مرحله مقدماتی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی در جوار حرم حضرت زینب

خبرگزاری رسا ـ مرحله مقدماتی نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی به رغم حملات تروریست‌های تکفیری در جوار حرم حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.
عکس آرشيوي نوزدهمين المپياد بين‌المللي قرآن و حديث

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینی تبار، معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه با بیان خبر پایان برگزاری بخش شفاهی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث به رغم حملات تروریست های تکفیری تصریح کرد: این مسابقات از روز چهارشنبه مصادف با ششم ربیع الاول در بخش برادران آغاز و در روز پنجشنبه هفتم ربیع الاول در بخش خواهران به پایان رسید.
 
وی ادامه داد: مسابقات بخش برادران در ساختمان قدیم نمایندگی المصطفی واقع در زینبیه برگزار شد که در فاصله 500 متری درگیری ها قرار داشت و مسابقات بخش خواهران نیز در همین منطقه و در جوار مرقد شریف حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به انجام رسید.
 
وی تصریح کرد: در بخش شفاهی این دوره از المپیاد، طلاب برادر در رشته های قرائت، ترتیل، ادعیه و مناجات با یکدیگر به رقابت پرداختند و طلاب خواهر نیز علاوه بر رشته های ذکر شده در رشته حفظ کل و حفظ پنج جزء مهارت های قرآنی خود را مورد ارزیابی قرار دادند.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی سوریه همچنین در خصوص زمان برگزاری آزمون های بخش کتبی المپیاد بیان کرد: این بخش از المپیاد به زودی برگزار خواهد شد که هم اکنون امور مقدماتی آن همچون طراحی سوال در حال انجام می باشد.
 
وی در پایان عنوان کرد: به رغم مشکلات موجود سعی شد مطابق با ضوابط و آئین نامه های اجرایی، در امر داوری مسابقات بخش خواهران و برادران، از حضور داوران خبره استفاده شود تا از شرایط کیفی این مسابقه بین المللی کاسته نشود.
 
گفتنی است، مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث با حضور برگزیدگانی از 82 ملیت جهان در نیمه بهمن ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد./920/د102/ی

ارسال نظرات