۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۰۳۸

چند خبر از معاونت تهذیب استان تهران

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران فعالیت‌های اخیر این معاونت را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام حسين گودرزي، معاون تهذيب حوزه علميه استان تهران

حجت‌الاسلام حسین گودرزی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از برنامه‌های اخیر این معاونت پرداخت.

 

اعزام اساتید اخلاق به مدارس علمیه استان تهران

وی از اعزام اساتید اخلاق به مدارس علمیه استان تهران خبرداد و گفت: با توجه به استقبال پرشور مدیران، اساتید و طلاب محترم نسبت به اعزام اساتید اخلاق در سال تحصیلی 92 ـ 91، امسال هم معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران به این امر اقدام کرد.

 

حجت‌الاسلام گودرزی هدف از برگزاری این طرح را ارتباط هرچه بیشتر طلاب با مباحث اخلاقی و منش و ذی طلبگی دانست و افزود: حضور اساتید اخلاق در هر مدرسه با توجه به درخواست و امکانات موجود آن مدرسه از یک روز تا یک هفته خواهد بود.

 

برگزاری کارگاه یک روزه طرح پیوند آسمانی

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در ادامه به برگزاری کارگاه پیوندآسمانی اشاره کرد و بیان داست: این کارگاه در تاریخ 14/9/1392 باحضور جمعی از طلاب تازه مزدوج درمدرسه علمیه حضرت حجت بن الحسن(عج) برگزار شد.

 

وی افزود: دراین کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام پناهی از اساتید حوزه و دانشگاه، مباحثی درباره چگونگی ایجاد ارتباط سالم و عاطفی بین زن و شوهر و راه‌های تقویت این ارتباط بیان کرد، وی درادامه به تفاوت‌های روحی و جسمی زن و مرد اشاره کرد که هرکدام باید مسئولیت‌های خود را متناسب با جنسیت خود انتخاب کنند.

 

حجت‌الاسلام گودرزی ابراز داشت: استاد پناهی دربخش دوم کارگاه، به چگونگی برقراری ارتباطات عاطفی و جنسی و اهمیت پرداختن به ایجاد آن اشاره کرد.

 

برگزاری دوره دانش افزایی اساتید تجوید

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران هچنین از برگزاری دوره دانش افزایی اساتید خبرداد و گفت: این دوره به‌همت اداره قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران و با همکاری اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه حضرت حجت ابن الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد.

حجت‌الاسلام گودرزی اظهار داشت: در این دوره فشرده که حجج اسلام نجفی نیا و راسل و تقریبا 20 نفر از اساتید مدارس علمیه استان تهران حضور داشتند، مباحثی تخصصی در مورد کلاس‌داری و شیوه‌های تدریس درس تجوید بیان شد.


سومین کارگاه تلبس

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران گفت: سومین کارگاه تلبس مدارس علمیه استان تهران در تاریخ 07/09/92  با حضور 189 تن از طلاب استان به‌همت این معاونت برگزار شد.


وی بیان داشت: در بخش ابتدائی این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمانی از اعضاء دفتر مقام معظم رهبری مطالب‌شان را حول محور نحوه پاسخگوئی به احکام شرعی و اعتقادی بیان کردند.

 

حجت‌الاسلام گودرزی افزود: در ادامه جناب آقای تربتی از ذاکرین اهل بیت(ع) لحظاتی به ذکر مصیبت پرداختند و پس از آن در بخش پایانی مراسم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین نصراللهی از اساتید مستقر در قم در مورد برکات و اهمیت لباس مقدس روحانیت و وظایف ملبسین به این لباس مقدس صحبت کردند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران خاطر نشان کرد: طلاب عزیزی که در این کارگاه شرکت کرده‌اند، پس از تکمیل پرونده، تأیید آمار و بررسی و قبولی در مصاحبه علمی مجوز تلبس به لباس مقدس روحانیت را دریافت می‌کنند./956/

 ت302/ن

ارسال نظرات