۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۱۹۹
رییس جمهور:

دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست/ به تمام شعارهای خود وفادار خواهیم ماند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت جهت تقویت روابط با کشور های همسایه تاکید کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و انشاء الله با توکل بر خدا، حمایت رهبری و ملت ایران مشکلات را برطرف خواهیم کرد.
حجت الاسلام حسن روحاني ديدار رييس جمهور در خوزستان ديدار رييس جمهور درخوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ظهر امروز در جمع مردم خرمشهر، با بیان این که خرمشهر شهر جهان آرا، شهر ایثارگران و شهر همه ایرانیان است، اظهار داشت: ملت ایران در برابر خرمشهر باید سر تواضع فرود آورند؛ چرا که این شهر نماد ایستادگی و مقاومت ایران در برابر متجاوزان است.

رییس جمهور با اشاره به کمبود وقت جهت حضور در دیگر شهرستان ها تصریح کرد: دیدار با مردم خرمشهر و آبادان به عنوان نماد ایستادگی برای هیأت دولت مسأله ای ضروری بود.

و.ی با بیان این که خرمشهر بازسازی شده اما نیاز به نوسازی دارد، تصریح کرد: دولت های پیشین اقداماتی در خرمشهر انجام داده اند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب مردم راه طولانی در پیش است.

دولت در برابر خرمشهر احساس مسؤولیت می کند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که دولت در برابر خرمشهر احساس مسؤولیت می کند، خاطر نشان کرد: روزهای نخست مهر ماه سال 59 خانه به خانه خرمشهر مقاومت بود و این ایستادگی هرگز از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

رییس جمهور خرمشهر را نماد ایستادگی و فداکاری عنوان کرد و افزود: خرمشهر زنده است اما هنوز زخم در سیمای این شهر مشاهده می شود که باید بر آن مرهم گذاشت.

وی با بیان این که خرمشهر جاودانه خواهد ماند و باید برای آن فداکاری شود، تصریح کرد: خرمشهر باید به شهر خرم و آبادان باید به شهر آباد تبدیل شود و تا رسیدن به این مسأله فاصله داریم.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که رنج کشیدن مردم نسبت به مسائل زیست محیطی، اشتغال و نرخ بیکاری قابل قبول نیست، اظهار داشت: در جهت اشتغال جوانان دولت در این 5 ماه قدم هایی برداشته و خود را موظف می داند که اقدامات بیشتری را انجام دهد.

احیای اروند سبب آبادانی خوزستان و کشور خواهد شد

رییس جمهور به اهمیت لایروبی و احیای اروند اشاره و تصریح کرد: مذاکراتی با دولت عراق در این زمینه انجام شده است و احیای اروند سبب آبادانی خوزستان و کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر احیای کارون در استان خاطر نشان کرد: آلاینده ها و پسماندهایی که به کارون ریخته می شود باید ساماندهی شوند.

خرمشهر باید به نگین تجارت منطقه تبدیل شود

وی با بیان این که خرمشهر باید به نگین تجارت منطقه تبدیل شود، اظهار داشت: جهت رسیدن به این مهم دو شهر آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اعلام شد تا افزون بر رونق تجارت بر رونق گردشگری نیز افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تشکر از نیروهای مسلح جهت برقراری امنیت در استان تصریح کرد: باید شیوه حفاظت از این استان تغییر یابد تا سواحل خوزستان به سواحل زیبای مورد انتظار مردم تبدیل شود.

رییس جمهور اشتغال را مسأله اصلی برای دولت دانست و افزود: برای اشتغال باید محیط امن و آرام سازیم و امروز شرایط برای توسعه آماده است.

مشکل اشتغال در سراسر کشور مشاهده می شود

وی با بیان این که در سراسر کشور مشکل اشتغال وجود دارد، اظهار داشت: در این 5 ماه دولت طبق آمار قدم هایی در زمینه رفع بیکاری برداشته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که در روزهای آینده توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: تحریم ها از روی پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و صنعت خودرو برداشته می شود و شرایط کمی مناسب تر و مساعد تر خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت جهت تقویت روابط با کشور های همسایه خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و ان شاء الله با توکل بر خدا، حمایت رهبری و ملت ایران مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

دولت پای قول های خود ایستاده است

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دولت پای قول های خود ایستاده و با تمام توان به شعارهای خود وفادار خواهد ماند، گفت: تصمیمات اتخاذ شده با توکل بر خدا عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهور با بیان این که دولت تدبیر و امید تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت، اظهار داشت: مردم ایران از حقوق شهروندی به صورت برابر برخوردارند و کشور را با وحدت اتحاد و همدلی و انسجام آباد خواهیم کرد.

وی به ثمر رساندن کشاورزی در استان خوزستان را سبب ایجاد 300 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم دانست و گفت: دولت برای آماده ساختن 550 هزار هکتار سرزمین این استان که قابلیت کشاورزی داشته باشد، نیازمند 1500 هزار میلیارد تومان بودجه هستیم که البته برای این رقم بزرگ دولت پیش بینی های لازم را انجام داده است.

رییس جمهور با بیان این که برای 27 شهرستان خوزستان 33 طرح عمرانی قابل ملاحظه پیش بینی شده است، اظهار داشت: افزون بر این طرح ها، 16 طرح عمرانی روستایی و 16 طرح شهری انجام خواهد شد که مجموع اعتبارات آن 5/1 میلیارد دلار است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که همه با هم باید کشور را بسازیم و در بخش فرهنگی و امنیتی توسعه بر عهده مردم است، گفت: مشکلات عشایر از دیگر مواردی است که دولت برای حل و فصل آن ها اهتمام ویژه ای دارد./9464/پ201/ج

ارسال نظرات