۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۵۲۶۸
امام جمعه قم:

وهابیت بلایی بزرگ برای جهان است/ مسؤولان مدیریت جهادی را مورد توجه قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه قم با بیان این‌که تکفیری‌ها با حمایت آمریکا و اسرائیل غاصب به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان هستند، گفت: تکفیری‌ها بلا و فتنه‌ای بزرگ برای جهان هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اسلام، امام صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: از 12 تا 17 ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده و مسلمانان جهان به جشن و سرور در این ایام می‌پردازند.

وی سیره پیامبر اسلام را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: پیامبر(ص) با وجود این‌که از عظمت بالایی در نزد پروردگار برخوردار هستند همیشه با مردم به مهربانی و عطوفت برخورد می‌کردند و رحمت بر عالمیان بودند.

پیامبر اسلام منادی وحدت

امام جمعه قم بر ضرورت وحدت امت اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) به وحدت مسلمانان همیشه اهتمام داشتند، از این رو وظیفه همه مسلمانان است که برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) حتی با دشمنان خود نیز با عطوفت برخورد می‌کردند در حالی که برخی در عالم سیاست دوستان خود را نیز بر نمی‌تابند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که ما مکتب ایرانی و عربی نداریم بلکه مکتب ما اسلامی است، افزود: متأسفانه امروز گروهی به نام اسلام دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زنند و جای تعجب دارد که خود را مسلمان می‌دانند.

وهابیت با حمایت استکبار جهانی به دنبال تفرقه است

وی با بیان این‌که تکفیری‌ها با حمایت آمریکا و اسرائیل غاصب به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان هستند، گفت: تکفیری‌های حرام خدا را برای خود حلال کرده و به غیر از خود همه را کافر می‌دانند.

امام جمعه قم با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) درباره وحدت امت اسلامی، ابراز کرد:‌ خداوند با اختلاف خیری را به کسی ارزانی نکرده است.

مسؤولان مدیریت جهادی را مد نظر قرار دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه دیدار رهبر معظم انقلاب با شهردار و اعضای شورای شهر تهران را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبری در این دیدار بر ضرورت توجه مسؤولان به نیت خدایی، روحیه خدمت به مردم، تکیه بر علم و درایت و روحیه مدیریت جهادی تأکید کردند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای توافقنامه ایران و 5+1، اظهار کرد: دستیابی به این توافق در مسیری دشوار حاصل شده و رییس جمهور نیز در جمع مردم خوزستان گفت این توافقنامه سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ملت ایران است.

تقدیر از عملکرد وزیر امور خارجه

وی با تقدیر از عملکرد وزیر امور خارجه به خاطر حضور بر سر مزار شهید عماد مغنیه، ابراز کرد: این اقدام وزیر امور خارجه به مذاق دشمنان خوش نیامد و مسائلی را مطرح کردند، مردم ما نیز در قبال بی احترامی‌های آنها شعار همیشگی مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند.

امام جمعه قم با اشاره به مرگ آریل شارون، اظهار کرد: از مرگ این جنایتکار تنها تعدادی افراد شیطان صفت اظهار ناراحتی کردند اما جهانیان از مرگ چنین انسانی شادی می‌کنند.

ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان این‌که مردم باید سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار دهند، گفت: کسانی که سیره اهل بیت(ع) را بیان می‌کنند به صورت کامل به بیان فائل و مناقب اهل بیت بپردازند تا مردم دچار تناقض نشوند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام، خاطرنشان کرد: فدائیان اسلام در زمانی که شهادت به مرسوم نبود جان خود را نثار اسلام کردند.

امام جمعه قم در خطبه نخست با بیان این‌که اسلام توصیه فراوانی به قرض دادن دارد، گفت: در قرآن آمده کسانی که قرض به خدا می‌دهند از دو فایده غفران الهی و زیاد شدن مال برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: منظور از قرض دادن به خدا قرض دادن به مؤمنان است و یکی از عوامل بخشش گناهان قرض الحسنه است./927/پ201/ج

ارسال نظرات