۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۲۷۸

تایوانی‌ها با فرهنگ و زندگی اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ به‌منظور افزایش شناخت تایوانی‌ها از فرهنگ و زندگی اسلامی، نمایشگاهی از آثار دینی و فرهنگی جهان اسلام سه‌شنبه، 24 دی‌، در تایپه پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.
نايوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه زندگی و فرهنگ اسلامی در موزه ملی تایوان برپا شده و در آن بیش از 200 اثر از جمله نسخه‌های نفیس قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

 

در این نمایشگاه همچنین پوشاک اسلامی، جانماز، تسبیح و دیگر اشیای مورد استفاده مسلمانان ارائه شده است.

 

«چن چی ـ مینگ»، مدیر موزه ملی تایوان گفت: این اولین نمایشگاه بزرگ مربوط به اسلام است که در تایوان برپا شده است.

 

با آن که مسلمانان حدود 25 درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، به گفته چن عموم مردم تایوان با فرهنگ اسلامی بسیار ناآشنا هستند. وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه گامی مؤثر در جهت افزایش شناخت مردم از اسلام باشد.

 

وی افزود: اگر ما درک روشنی از ریشه‌های فرهنگ اسلامی نداشته باشیم، قادر نخواهیم بود که سیمای حقیقی اسلام را درک کنیم و به آن به طور شایسته احترام بگذاریم.

 

با وجود این، «هو یا ـ فی»، رییس مرکز مطالعات اسلامی تایوان می‌گوید که این نمایشگاه از آنچه وی انتظار داشته کوچک‌تر است و اقلام به نمایش گذاشته شده در آن از جمعیت نسبتاً کوچک مسلمان تایوان جمع‌آوری شده است. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده این نمایشگاه در سطح گسترده‌تری برپا شود.

 

این نمایشگاه به همت موزه ملی تایوان، مرکز مطالعات اسلامی تایوان و دانشگاه ملی چنگچی برگزار شده است و تا 1 تیرماه 93 به کار خود ادامه خواهد داد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات