۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۶۱۷

مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس حوزه(اشراق) به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبیلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
اختتاميه جشنواره و افتتاح نمايشگاه عکس حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس حوزه(اشراق) پیش از ظهر امروز به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبیلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره ملی عکس حوزه(اشراق) در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با حور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم سلیمانی دبیر جشنواره عکس حوزه در سخنانی، گفت: امیدواریم جشنواره عکس حوزه به صورت مستمر برگزار شود تا این رویداد هنری به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: سومین جشنواره عکس حوزه جزء مجموعه‌های اشراق است که به صورت ملی اطلاع رسانی شد.

دبیر جشنواره عکس حوزه با اشاره به استقبال علاقه‌مندان از این جشنوراه، اظهار کرد: این جشنواره با رشد 2 و نیم برابری نسبت به دوره قبل برگزار شده است.

سلیمانی افزود: در دوره قبل هزار و هفتصد اثر به جشنواره ارسال شد که این رقم امسال به بیش از 3 هزار اثر رسید.

وی با اشاره به داوری‌ آثار ارسال شده، خاطرنشان کرد: برنامه داوری به شکل تخصصی و در فضای مناسب در طول چهارده ساعت انجام شد.

دبیر سومین جشنواره عکس حوزه با بیان این‌که 420 هنرمند عکاس از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند، ابراز داشت: 3 هزار و 311  قطعه عکس در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس و بخش ویژه، به جشنواره ارسال شد.

حجت‌الاسلام کمساری نیز در این مراسم با تأکید بر این‌که فعالیت‌های فرهنگی هنری رویکرد جدی دفتر تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: تولیدات دانش آموختگان در قالب مجموعه‌های ادبی، شعر، داستان و هنرهای تجسمی انجام می‌شود.

وی از رونمایی هفتاد اثر تا پایان امسال خبر داد و افزود: طبق محاسبات صورت گرفته هر هفته یک اثر از سوی هنرمندان و دانش آمختگان تولید شده است.

در ادامه این مراسم مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که نباید هنرمندان را درجه بندی کرد، اظهار داشت: هر فردی که اثر هنری خلق می‌کند هنرمند است.

وی با بیان این‌که توجه حوزه علمیه به مسأله هنر را قابل تحسین دانست و ابراز کرد: کسانی که وارد هنر می‌شوند باید کار خود را به کمال برسانند.

در سومین جشنواره ملی عکس حوزه(اشراق) چهارده نفر از عکاسان در بخش‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شدند./927/پ202/ن

ارسال نظرات