۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۹۶۵۵۹
مدیرکل امور قرآنی جامعه المصطفی خبر داد؛

تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با حضور آیت الله مکارم

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار می‌شود.
نوزدهمين المپياد بين‌المللي قرآن و حديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین اسدی، مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه در نشست خبری مرحله پایانی نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث که از دوشنبه 14 بهمن‌ماه آغاز می‌شود، مراسم اختتامیه این المپیاد را 16 بهمن‌ماه عنوان کرد.

 
وی با بیان اینکه بیش از12  هزار نفر شامل 3 هزار نفر از ایران و 9 هزار نفر از 36 کشور جهان در قالب 84 ملیت در مسابقات نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی شرکت کردند، گفت: این مسابقات در کشورهای افغانستان، گرجستان، پاکستان، هندوستان، سریلانکا و قرقیزستان برگزار شد.
 
اسدی از اندونزی، تایلند، میانمار، لائوس، کامبوج، چین، فیلیپین، اوگاندا، تانزانیا، عراق، کومور، سودان، لبنان، ماداگاسکار، مالی، آلمان، آلبانی، کنگو، کامرون، نیجر، کوزوو، روسیه، انگلستان، بورکینافاسو، سیرالئون، بروندی و سوریه به عنوان دیگر کشورهای برگزار کننده مسابقات نام برد و افزود:‌ این مسابقات در کشور سوریه و با توجه به درگیری‌های منطقه به خوبی برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه مرحله پایانی مسابقات المپیاد قرآن و حدیث نوزدهم از دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه 14 تا 16 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، یادآوری کرد: مرحله نهایی بخش پایانی این مسابقات شامل رشته‌های ترتیل، حفظ، قرائت و مناجات‌خوانی، دوشنبه ویژه خواهران و سه شنبه ویژه برادران برگزار می‌شود.
 
رییس نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی ادامه داد: مراسم افتتاحیه مرحله نهایی خواهران با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از ساعت 8 صبح دوشنبه 14 بهمن ماه در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به مراسم اختتامیه این مسابقات، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه که چهارشنبه 16 بهمن‌ماه از ساعت 19  برگزار خواهد شد، ابعاد شخصیتی و خدمات قرآنی حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در عرصه بین‌الملل تجلیل می‌شود که با سخنرانی این مرجع تقلید نیز همراه است.
 
اسدی سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی و تجلیل از نفرات برتر را بخش دیگری از این مراسم عنوان و ابراز کرد: در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه، نمایشگاه آثار حضرت آیت‌الله مکارم در معرض دید علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان قرار خواهد گرفت.
 
وی از توزیع ویژه‌نامه نسیم رحمت شامل اطلاعاتی درباره مراحل برگزاری مسابقات المپیاد قرآن و حدیث المصطفی در حاشیه این مراسم و نیز ویژه‌برنامه بزرگداشت احمد اخلاقی از قاریان ممتاز قرآن کریم و از دانش‌پژوهان قرآن کریم جامعةالمصطفی در سالن مسابقات با حضور حافظان و قاریان خبر داد.
 
وی همچنین از توزیع ویژه‌نامه نماد توفیق3  درباره نکوداشت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در حاشیه مراسم خبر داد و گفت: جلسه توجیهی راه‌یافتگان به مرحله نهایی دوشنبه 14 بهمن‌ماه پس از نماز مغرب و عشا در ستاد جامعةالمصطفی برگزار می‌شود.
 
مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعةالمصطفی یادآور شد: بیش از دویست داور در داخل و خارج از کشور مراحل مختلف المپیاد اعم از رشته‌های شفاهی، طراحی سؤالات و ارزیابی رشته‌های کتبی و ارزیابی آثار رسیده را برعهده داشتند تا این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
 
در مراسم اختتامیه نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی که چهارشنبه 16 بهمن‌ماه از ساعت 19 در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌‌(ره) به نشانی قم ـ فلکه جهاد برگزار می‌شود، دارالقرآن‌های فعال کشورهای جهان نیز تجلیل خواهند شد./920/پ202/ج
ارسال نظرات