۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۷۵۹۸
مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن تهران:

انقلاب اسلامی به دنیا فهماند که دین مهم‌ترین رکن حکومت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران با تأکید بر ضرورت توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که "نباید به لبخند آمریکا خشنود شد"، گفت: هوشمندی مسؤولان در گرو توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
امام خميني (رحمه الله عليه)

حجت‌الاسلام محمد علی مطلبی فشارکی، مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استقلال ملت ایران را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با وجود نوپا بودن و نیازهای زیاد آن به خارج از کشور، تحمیل جنگ و فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب با فریاد استقلال طلبی توانست استقلال یک ملت را رقم بزند تا ملت بدون وابستگی به شخص و بدون وابستگی به غرب بتوانند انقلاب و استقلالش را حفظ کنند.

وی خودباوری و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی را دومین دستاورد انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و با اشاره به این‌که همه دنیا می‌دانند که ملت ایران از هوش و استعداد سرشاری بهره‌مند هستند، گفت: خداوند متعال عنایت ویژه ای نسبت به این ملت داشته است که پیش از انقلاب این عنایت ویژه به منصه ظهور نرسیده بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و ملت ایران توانایی‌های خود را به دنیا نشان داد و در این سی و پنج سال با وجود مشکلات فراوانی که داشت توانست به دنیا بفهماند که ما می‌توانیم.

انقلاب اسلامی به دنیا فهماند که دین و دین باوری مهم‌ترین رکن حکومت است

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی به دنیا فهماند که دین و دین باوری مهم‌ترین رکن حکومت است، این مسأله را سومین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: کمونیست‌ها هشتاد سال تبلیغ کرده بودند که دین افیون جامعه‌هاست و نظام سرمایه داری تبلیغ بی‌دینی کرده بود اما ملت ایران این دستاورد را به دنیا نشان داد که دین و انسان دیندار می‌تواند حکومت را براساس دین پیاده و اداره کند.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران وظیفه مردم را به‌وجود آوردن دستاوردها و وظیفه مسؤولان را برنامه ریزی برای حفظ دستاوردها مطرح کرد و گفت: مردم هرکجا که احساس وظیفه کنند، وارد میدان می‌شوند و از دستاوردهای انقلاب دفاع می‌کنند.

مسؤولان باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل‌های آینده مصون نگه دارند

وی با تأکید بر این‌که ملت، مسؤولان را برای حفظ امانت امین دانسته‌اند، تصریح کرد: مسؤولان باید امانت الهی جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب را که بر دوش آنها نهاده شده، حفظ و برای ملت و نسل‌های آینده مصون و محفوظ بدارند.

حفظ دستاوردهای انقلاب و برنامه ریزی برای شکوفایی استعدادهای ملت بهترین خدمتی است که مسؤولان می‌توانند داشته باشند

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی تأکید کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و برنامه ریزی دقیق برای شکوفایی استعدادهای نهفته ملت ایران بهترین خدمتی است که مسؤولان می‌توانند به ملت ایران داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیاست خارجی در برابر آمریکا، گفت: ما یکسری مبانی مانند دفاع از مستضعف، اسلام، دین، دستاوردهای دینی و دفاع از مسلمانان داریم که آمریکا اصلا نمی‌تواند با ما کنار بیاید، ما هم نمی‌توانیم با آنها کنار بیاییم.

وی با بیان این که کنار نیامدن ما با آمریکا دلیل بر عدم ارتباط نیست، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) هر وقت اقتضا می‌کرد، ارتباط برقرار می‌کردند اما نه به معنای این که دست از مبانی بردارند و مبانی کفر را قبول کنند.

هوشمندی مسؤولان در گرو توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب است

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی با تأکید بر ضرورت توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که "نباید به لبخند آمریکا خشنود شد"، هوشمندی مسؤولان را خواستار شد و اظهار داشت: هوشمندی مسؤولان در گرو توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب است، اگر بخواهیم انقلاب اسلامی و دستاورهای آن حفظ شود و در مقابل دشمن بایستیم، باید هرطور که ایشان فرمودند، به همان صورت عمل کنیم.

کشورهایی که با آمریکا ارتباط تنگاتنگ دارند، دارای بیشترین مشکلات اقتصادی و دینی هستند

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران تصریح کرد: کشورهایی که با آمریکا ارتباط تنگاتنگ دارند، دارای بیشترین مشکلات اقتصادی و دینی هستند، برای نمونه روستاهای عربستان از افقر الفقرا هستند، کشورهایی که اسمشان پیشرفته است اما با بحران‌های اقتصادی درگیر هستند، بنابراین ارتباط با آمریکا هیچ اعجازی ایجاد نمی‌کند، مگر این‌که اگر ارتباط با آمریکا ارتباط داشته باشیم، باید هوشیاری‌مان را هزار برابر کنیم تا یک وقت به ما ضربه وارد نکند.

وی با بیان این که ما مبانی‌مان را از اسلام و امام(ره) یاد گرفتیم و براساس آن حکومت می‌کنیم، تأکید کرد: نماینده این مبانی رهبر معظم انقلاب، اسلام شناس قوی و سیاستمدار بزرگ هستند و تا اکنون به نحو احسن انقلاب را هدایت کردند و هوشیاری لازم را به مردم و مسؤلان داده‌اند./956/ت302/ج

           

ارسال نظرات