۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۹۸۳۴۹

افشای شکنجه جنسی مخالفان بحرینی در زندان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه بحرینی الوسط، به نقل از خانواده‎های بازداشت شدگان از شکنجه‎های وحشتناک جنسی در زندان‎های این کشور خبر می‎دهد.
شكنجه در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه بحرینی الوسط، به نقل از خانواده‎های بازداشت شدگان تاکید کرد که برخی از آن‎ها از دندان درد یا کمردردهای شدید رنج می‎برند، در حالی که زندانبانان به جای انتقال آن‎ها به بیمارستان، به آن ها مسکن معمولی می‎دهند.


برخی از خانواده‎های بازداشت شدگان نیز فاش کردند که فرزندانشان، در مرحله بازجویی در دادگستری، پیش از انتقال به زندان «الحوض الجاف» شکنجه شده‎اند. عناصر رژیم آل‎خلیفه برای شکنجه این افراد، چشم‎ها و دستان آن‎ها را می‎بندند، آن گاه آن‎ها را برهنه می‎‎کنند و به اعضای تناسلیشان کابل برق وصل می‎کنند و فقط وقتی آن‎ها را از این وضع رها می‎کنند، که حاضر شوند، اعترافاتی از قبل آماده شده را علیه خودشان امضا کنند.


شماری از بازداشت شدگان درباره چگونگی شکنجه شدن هنگام بازجویی خاطر نشان کرده‎اند که عناصر رژیم آل‎خلیفه، هنگام بازجویی و شکنجه، چشم‎ها و دستانشان را می‎بندند و آن‎ها را وادار می‎کنند ساعت‎ها در حالت ایستاده بمانند، آن‎گاه به ضرب و شتم آنان و ضربه زدن به اعضای حساس بدنشان می‎پردازند و سپس به آن‎ها شوک برقی می‎زنند و آنان را از خواب محروم می‎کنند و با واژه‎‎‎هایی بسیار رکیک به ناسزاگویی به آنان می‎پردازند و سرانجام این که آن‎ها را به تجاوز، تهدید می‎کنند.


خانواده احمد محمد صالح العرب نیز خاطرنشان کردند که پسرشان به مدت یک هفته، در زندان الجو بازداشت شده بود، بدون این که مسؤولان زندان، هرگونه اسناد و مدارکی درباره اتهامات وارده به او، به وکیلش ارایه کنند.


خانواده احمد تاکید کرده‌اند که پسرشان از لکنت زبان رنج می‎برد و قادر به تکان دادن دستان خود نیست به همین سبب نمی‎تواند هیچ اعتراف نامه‎ای بنویسد، اما مسؤولان زندان از درمان او خودداری می‎کنند و در مقابل، او را به مدت پنج روز در حالت آویزان نگه داشته، از خواب محروم کردند. در زندان الجو نیز به او برای خواب هیچ بستری ندادند و او را مجبور کردند به مدت یک هفته بر روی زمین بخوابد.


خانواده العرب، نسبت به وضع فرزندشان به شدت ابراز نگرانی کردند و درمان فوری و بهبود شرایط بازداشت او را خواستار شدند.


خانواده علی عبدالامیر نیز تاکید کردند که فرزندشان به آن‎ها گفته است که روزی سه بار، مرگ را به چشم، می‎بیند.


وی با تاکید بر این که نمی‎تواند جزییات شکنجه را بیان کند، از تحمل ضربات متوالی به اعضای تناسلی و همچنین آزار جنسی خبر داد و افزود: در برابر آزار جنسی فریاد زدم و افسر زندان مرا به اتاق شکنجه کشاند.


خانواده عبدالامیر تاکید کردند که در زندان، سید مصطفی السید امین از اهالی بنی جمره را نیز دیدند و او به آن‎ها خبر داد که بر اثر شکنجه، عصب یکی از دستان خود را از دست داده است و تلاش می‎کند با ورزش، توان حرکت دست خود را بازیابد.


خانواده جمیل محمد حسین نیز خبر دادند که شکنجه‎گران رژیم آل‎خلیفه در مرکز بازجویی دادگستری، پسرشان را عریان و به مناطق حساس بدنش، شوک برقی وارد کردند و به استفاده از الفاظ رکیک برای ناسزاگویی به او پرداختند. همه این شکنجه‎ها در حالی صورت می‎گرفت که دست‎ها و چشمان جمیل محمد، بسته بود و پس از تحمل همه این شکنجه‎ها، به زندان الحوض الجاف منتقل شد./994/ب102/د

ارسال نظرات