۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۹۸۶۷۲

آزمون شفاهی طلاب و اساتید حوزه علمیه گلستان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان گفت: آزمون شفاهی طلاب و علمی اساتید مدارس علمیه استان از امروز به مدت دو روز در محل مدیریت حوزه علمیه گلستان آغاز شد.
آزمون شفاهي

حجت‏الاسلام مراد پارسایی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به این که آزمون شفاهی طلاب و علمی اساتید مدارس علمیه استان از امروز به مدت دو روز در محل مدیریت حوزه علمیه استان آغاز شد، افزود: آزمون طلاب ویژه پایه‏های شش، هفت، 9 و 10 است.

 

وی با بیان اینکه این آزمون از سوی ساتید اعزامی از قم به عمل می‏آیند، افزود: 60 استاد و 120 طلبه در این آزمون شرکت می‏کنند.  

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گلستان اهداف برگزاری این آزمون را ارتقاء توان علمی طلاب سطح یک و دو، تامین کادر علمی و ارتقاء سطح مجوز تدریس اساتید مدارس علمیه استان برشمرد. 

 

حجت‏الاسلام پارسایی با اشاره به این که طلاب سطح یک و دو پس از قبولی در آزمون کتبی باید در آزمون شفاهی نیز حائز امتیاز لازم شوند، ادامه داد: این آزمون به منظور ارتقا به پایه‏ای بالاتر برگزار می‏شود و طلاب به منظور ورود به پایه بعدی نیازمند قبولی در آزمون شفاهی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 مدرسه علمیه فعال با یک هزار و 300 طلبه در مناطق مختلف استان گلستان فعال هستند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گلستان تعداد اساتید فعال در مدارس علمیه استان را 137 نفر اعلام کرد و بیان داشت: با افزایش تعداد اساتید جدید، کادر آموزشی حوزه علمیه گلستان تقویت شده و این فرصتی برای ارتقای سطح علمی مدارس علمیه خواهد بود. 

 

حجت‏الاسلام پارسایی، ارتقای سطح علمی مدارس علمیه را یکی از مهم ترین برنامه‌های حوزه علمیه استان گلستان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با آغاز به کار مدیریت استانی شاهد افزایش کیفیت علمی، آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه استان هستیم./950/ت302/س

ارسال نظرات