۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۸۷۰۶
رییس انجمن حدیث حوزه خبر داد؛

برگزاری جشنواره پژوهشی حدیث شیخ کلینی

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن حدیث حوزه گفت: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشنواره سالانه پژوهش‌های حدیثی شیخ کلینی، انتشار مجله حدیث و ‏سیره، برگزای کارگاه‌های دانش‌های حدیثی و پایان‌نامه نویسی حدیثی، رجال و داریه در سطح حوزه از سوی این انجمن هستیم.
حجت الاسلام عبدالهادي مسعودي، معاونت پژوهش دانشكده علوم حديث

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، رییس انجمن حدیث حوزه‌ علمیه شب گذشته در سومین مجمع عمومی انجمن حدیث حوزه که در سالن اجتماعات انجمن علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: انجمن حدیث در دو سال گذشته اقدام به ایجاد تشکیلات ساختاری و تدوین آیین‌نامه کرده است.

رییس انجمن حدیث حوزه‌ علمیه با بیان این‌که در انجمن حدیث حوزه مسؤولیت‌ها به صورت مناسب تقسیم شده است، بیان داشت: در این انجمن مسؤولیت و وظایف معاونت‌های آموزش و پژوهشی به صورت مشخص تعریف شده و این معاونت‌های هر دو ماه یکبار جلساتی را با حضور هیأت مدیره برگزار می‌کنند.

وی افزود: هر چند دو سال از ثبت انجمن حدیث حوزه می‌گذرد ولی با این وجود در این مدت کوتاه صد و پنج عضو پیوسته و پانزده عضو وابسته در این انجمن حضور داشتند و تاکنون 93 مصوبه در انجمن حدیث به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام مسعودی در ادامه سخنان خود به برگزاری دومین جلسه انجمن حدیث اشاره و بیان داشت: در این جلسه کتاب «فهم حدیث» که از سوی حجت‌الاسلام طباطبایی به رشته تحریر در آمده است مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نخستین جلسه انجمن حدیث نرم افزار «جامع الحدیث» که از سوی مرکز تحقیقات کامیپوتری علوم اسلامی نور تهیه شده است مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رییس انجمن حدیث حوزه‌ علمیه با بیان این‌که امیدواریم در دوره‌های بعد نیز شاهد برگزاری جلسات نقد باشیم، بیان داشت: از جمله تلاش‌های انجمن آشنایی طلاب با احادیث و احیای نسخه‌های خطی است.

وی یادآور شد: البته انجمن حدیث حوزه فعالیت‌های خود را به اطلاع و آگاهی مراجع تقلید می‌رساند، در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی وقتی گزارش از عملکرد انجمن حدیث بیان شد برخی تعجب کردند که این گونه فعالیت‌های صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به برگزاری سلسله کلاس‌های آموزشی در انجمن حدیث حوزه، گفت: از جمله فعالیت‌های انجمن حدیث می‌توان به برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

رییس انجمن حدیث حوزه علمیه با بیان این‌که انجمن حدیث از سوی 10 نفر از اساتید حوزوی تأسیس شده است، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشنواره سالانه پژوهش‌های حدیثی شیخ کلینی، انتشار مجله حدیث و ‏سیره، برگزای کارگاه‌های دانش‌های حدیثی و پایان‌نامه نویسی حدیثی، رجال و داریه در سطح حوزه خواهیم بود./919/پ202/ن

ارسال نظرات