۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۷۴۲
آیت الله مقتدایی:

جایگاه و موقعیت جامعه مدرسین ذاتی است نه اعطایی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه مدرسین از افرادی شناخته شده، عالم و مرجع تقلید هستند و جایگاه و منزلتی که جامعه مدرسین دارد ذاتی است و نه اعطایی نیست.
آيت الله مقتدايي اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مقتدایی قائم مقام شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در شیراز گفت: در طول تاریخ از زمان بعد از غیبت امام زمان تاکنون علما و بزرگان دین سکان داران هدایت وارشاد مردم بوده اند و مردم را به راه حق و حقیقت ارشاد می کردند و مقابل منحرفان ایستاده اند.

وی افزود: علما مقابل همه دشمنی ها و طرح های شیطانی ایستاده اند و ملت را از گرفتاری ها ناملایمات نجات می دهند.

آیت الله مقتدائی خاطرنشان کرد:جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از افرادی شناخته شده، عالم و مرجع تقلید هستند و جایگاه و منزلتی که جامعه مدرسین دارد ذاتی است و نه اعطایی نیست.

وی تاکید کرد: این جایگاه عظیم که جامعه در امت اسلامی در داخل و خارج از کشور دارد جایگاه ذاتی است و منشا آن دو چیز است یکی اعضای جامعه و شخصیت های بزرگ و یکی موضع گیری هایی که این جامعه در مقام حمایت ازدین و مبارزه با فاسدین و دشمنان دین داشته است.

وی به برنامه تهدیدهای فرهنگی در استانهای فارس،بوشهر و هرمزگان اشاره کرد و گفت:فعالیت های انحرافی در سه استان جنوبی مطرح شده که خطرناک است و بزرگان حوزه نیز در این زمینه دغدغه داشتند.معتقد هستم تنها راه مبارزه با انحرافات و این امراض مزمن، تقویت حوزه های علمیه است.

آیت الله مقتدایی افزود:روحانیون سه استان در ارتباط با جامعه و در جهت تقویت حوزه های علمیه در سه استان برنامه ریزی کنند و این حوزه ها هستند که می توانند در دفاع از ارزش ها کار کنند. /924/د102/ج

ارسال نظرات