۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۹۹۳۴۸

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه گلستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه گلستان از برگزاری کلاس‏های آموزشی نقش دین در زندگی با همکاری این حوزه و اداره‏کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: دانش‏آموزان شهرستان‏های گرگان و گنبدکاووس این آموزش‏ها را فراگرفتند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مراد پارسایی، معاون حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه استاد این دوره، حجت‏الاسلام مهدی فاطمی‏منش، از اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت گرگان بود، افزود: کلاس‏های فوق از روز یکشنبه، یازدهم اسفند امسال، آغاز شد و روزسه‏شنبه، سیزدهم همین ماه، به پایان رسید.

 

وی اهداف برگزاری کلاس‏های آموزشی نقش دین در زندگی را نشر فرهنگ و معارف اسلامی و آشنایی دانش‏آموزان با کارکردهای مثبت دین در زندگی برشمرد.

 

معاون حوزه علمیه گلستان یاداور شد: دانش‏آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی این آموزش ها را فراگرفتند.

 

حجت‏الاسلام پارسایی با بیان این که کلاس‏های آموزشی نقش دین در زندگی به مدت دو ساعت در هر مدرسه برگزار شد، ادامه داد: شش مدرسه در این طرح آموزشی قرار داشتند.

 

اعزام طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) به مشهد مقدس

طلاب متاهل و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان طی یک اردوی زیارتی و فرهنگی چهار روزه از هشتم تا یازدهم اسفند سال جاری به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

در این سفر، طلاب ضمن زیارت حرم مطهر حضرت علی‏بن‏موسی‏الرضا (ع) در کارگاه مهارت‏های زندگی و مشاوره شرکت کردند.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر  استانی حوزه علمیه گلستان، در حاشیه این اردو ضمن تقدیر از آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی، مسوول مدرسه امام خمینی (ره) گرگان و رییس شورای حوزه علمیه استان، گفت: برگزاری اردوی زیارتی و فرهنگی در این سطح و کیفیت یکی از اردوهای منحصر به فرد در کشور است.

 

از سوی دیگر مدیریت حوزه علمیه گلستان طی نامه‏ای به مدیران مدارس علمیه استان آمادگی خود را برای حمایت مالی از مدارس برای برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی اعلام داشته است.

 

برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگ سازمانی در مدارس علمیه گلستان

رییس اداره آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: کارگاه آموزشی فرهنگ سازمانی در مدارس علوم دینی ویژه مدیران، مدرسین و ناظران مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان درحال برگزاری است.

 

سید قربان حسینی افزود: این کارگاه آموزشی روز سه شنبه 6 اسفند آغاز و تا چهارشنبه 14 اسفندماه جاری در کانون طه شهرستان گرگان ادامه دارد.

 

وی افزود: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش و افزایش کارایی و اثربخشی و نیز رشد فرهنگ سازمانی در مدارس علوم دینی برگزار می شود.

 

به گفته حسینی، در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با مباحثی در زمینه های بیداری اسلامی، راهکارهای تقریب و وحدت، آشنایی با فنون تدریس، روش های یادگیری و ارزشیابی، روش تحقیق و آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی آشنا می شوند./950/د101/ب

ارسال نظرات