۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۹۶۱۷
مدیر حوزه علمیه خبر داد؛

حضور مشاور خانواده در مدارس علمیه گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، از استقرار مشاور خانواده در 13 مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت: این مشاوران خانواده ویژه خانواده های طلاب و مربیان مدارس امین هستند که از این هفته فعالیت آنها در مدارس علمیه استان آغاز خواهد شد.
مدير استاني حوزه علميه گلستان

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از استقرار مشاور خانواده در 13 مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت: این مشاوران خانواده ویژه خانواده های طلاب و مربیان مدارس امین هستند که از این هفته فعالیت آنها در مدارس علمیه استان آغاز خواهد شد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان، اهداف حضور مشاور خانواده در این مدارس را افزایش مهارت‏های زندگی، بهبود و ارتقاء سطح روابط اعضای خانواده و آشنایی با مسائلی که برهم‏زننده کانون گرم خانواده هستند، برشمرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که افزایش مهارت های زندگی و مسائل مربوط به خانواده در ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب حوزه علمیه بسیار اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی در کنار مباحث علمی برای طلاب ضروری است.

 

 حجت الاسلام ملکی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨ ﮑﻪ ﺑﺮای بهتر زﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮدن ﺑﺎﯾﺪ آﻣﻮزه ھﺎی دﯾﻨﯽ و ﺳﯿﺮه اﺋﻤﻪ اطﮫﺎر (ع)را در زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﯾﺶ ﺳﺮﻣﺸﻖ ﻗﺮار دھﯿﻢ و ﺑﻪ آن ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ اظهار داﺷﺖ: ﺑﻪ ھﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ طلاب حوزه علمیه با مهارت های زندگی با رویکرد دینی آشنا می شوند.

 

وی با بیان این که پیش‌گیری از آسیب‌های احتمالی خانواده به ویژه آسیب‌های تهدید کننده در اوایل تشکیل خانواده ضروری است، گفت: آشنایی طلاب جوان و خانواده آنها با اقتضائات زندگی طلبگی بسیار ضروری است.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که توجه به سطح دانش خانواده و ارتقای مهارت‌های زندگی و زناشویی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: پیش‌گیری از بروز آسیب‌های احتمالی در چارچوب زندگی مشترک، ارتقابخشی احساس رضایت‌مندی در زندگی مشترک و نیل به احساس خوشبختی و سعادت‌مندی و بسترسازی جهت امکان افزایش توفیقات مادی و معنوی طلاب به ویژه در مسیر تحصیل و تهذیب از جمله مهم ترین مسائلی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که حجت‏الاسلام محمدتقی مظفری برای ارائه مشاوره به طلاب استان گلستان از قم اعزام شده است، افزود: مدارس علمیه امام خمینی(ره)، رضویه، سفیران هدایت و امام صادق (ع) گرگان روز شنبه و امام محمدباقر (ع) بندرگز و امام صادق (ع) بندرترکمن روز یکشنبه میزبان مشاور خانواده هستند.

 

مدیر حوزه علمیه استان گلستان خاطرنشان کرد: مدارس علمیه آیت‏الله خامنه‏ای و امام صادق (ع) علی‏آبادکتول روز دوشنبه و الغدیر و سفیران هدایت آزادشهر روز سه‏شنبه در این برنامه قرار دارند.

 

حجت‏الاسلام ملکی ادامه داد: مشاور خانواده همچنین روز چهارشنبه در مدارس علمیه امام جعفر صادق (ع) مینودشت، امام محمدباقر (ع) و منتظریه (عج) گنبدکاووس حضور می‏یابد./950/ت303/ب

ارسال نظرات