۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۹۹۰۰

ساخت 12 حجره برای اسکان طلاب در حوزه علمیه تکاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تکاب از عملیات احداث 12 حجره در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: در حال حاضر در هر حجره چهار یا پنج طلبه اسکان داده شده است که با اتمام حجره های در دست احداث، اسکان طلاب به حد تعادل رسیده و در هر حجره سه طلبه مستقر می شوند.
حجره

حجت الاسلام محمدرضا عبدی، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب صبح امروز در حاشیه بازدید مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان از مدرسه علمیه تکاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به پروژه های عمرانی اظهار داشت: پروژه های در حال احداث که شامل استاد سرا و حجرات برای اسکان طلاب است.

 

وی از ساخت 12 حجره برای اسکان طلاب خبر داد و افزود: در حال حاضر به علت کمبود حجره در برخی حجره ها چهار یا پنج طلبه مستقر است که با تکمیل این حجره ها، تعداد اسکان طلاب به حالت مطلوب یعنی سه نفر می رسد.

 

حجت الاسلام عبدی با بیان این که این تعداد حجره در زمینی به مساحت 250 مترمربع در حال احداث است، تصریح کرد: عملیات ساخت حجره ها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب گفت: تا این مرحله یک میلیارد ریال برای ساخت حجرات طلاب هزینه شده است و سه میلیارد ریال نیز برای تکمیل و بهره برداری از آنها نیاز است.

 

وی از کمبود استاد سرا در حوزه علمیه تکاب خبر داد و گفت: استاد سرای حوزه علمیه رسول اکرم (ص) با مساحت 90 مترمربع در سه طبقه در حال احداث است.

 

حجت الاسلام عبدی با اشاره به پیشرفت 5 درصدی ساخت استادسرای حوزه علمیه تکاب یادآور شد: تا کنون 500 میلیون ریال برای احداث این پروژه هزینه شده است و برای بهره برداری از آن یک و نیم میلیارد ریال اعتبارلازم است.

 

مدیرحوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب در ادامه از اشتغال به تحصیل 60 طلبه در شش پایه تحصیلی خبرداد و گفت: طلاب زیر نظر پنج استاد مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که روزانه 24 کلاس در مدرسه علمیه رسول اکرم برای طلاب در شش پایه تشکیل می شود، گفت: در کنار کلاس های درسی هر هفته روز چهارشنبه کلاس اخلاق با سخنرانی اساتید مجرب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عبدی با اشاره به ثبت نام طلبه برای سال تحصیلی 94-93 گفت: نام نویسی از 21 بهمن ماه شروع شده است و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد.

 

وی گفت: سهمیه پذیرش مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب برای سال آینده 20 نفر است.

 

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب به برنامه ریزی برای معمم کردن سه تن از طلاب در خرداد ماه سال آینده مصادف با نیمه شعبان اشاره و خاطرنشان کرد: افراد منتخب باید از طلاب پایه شش باشد و در صورتی از طلاب پایه پنج مععم می شود که جزء طلاب نمونه باشد.

 

وی با بیان این که سال گذشته چهار نفر از طلاب مدرسه علمیه تکاب معمم شدند، تاکید کرد: طلاب مورد نظر برای معمم شدن باید از طرف معاونت تهذیب استان مورد تایید باشد./936/پ202/ب

ارسال نظرات