۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۰۰۶۲۶

دلایل پایداری اسلام در دانشگاه اتاوا کانادا بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان دانشگاه اتاوا کانادا به بحث و بررسی پیرامون چرایی پایداری اسلام در طی قرون متمادی پرداختند.
دانشجويان دانشگاه اتاوا کانادا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاوا کانادا دلایل پایداری اسلام در طی قرون متمادی را برای همکلاسیهای غیرمسلمان خود تشریح کرده و به همراه آنان به بحث و بررسی پیرامون جنبه های مختلف فرهنگی و اعتقادی اسلام پرداختند.  
 
پوستر تبلیغاتی این برنامه به وسیله یکی از اعضای انجمن دانشجویان مسلمان اتاوا طراحی شده و چندین چرخ دنده را نشان می دهد که استعاره ای از عوامل موثر در پایداری اسلام در طی قرون متمادی است.
 
شاهد خلادی، طراح پوستر جلسه بحث و بررسی در مورد دلایل پایداری اسلام در دانشگاه اتاوا کانادا در این ارتباط می گوید: این پوستر به ما یادآوری می کند که اگر می خواهیم اسلام به حیات خود ادامه دهد باید تمامی اجزای تشکیل دهنده آن به درستی و در کنار یکدیگر کار کنند.
 
وی افزود: قرآن، عدالت، زنان و دانش چرخ دنده های اسلام را تشکیل می دهند.
 
انجمن دانشجویان مسلمان اتاوا در سال جاری میلادی هفته آشنایی با اسلام را نیز از روز سوم تا هفتم ماه مارس برگزار کرده بود.
 
در طی چهار روز برگزاری هفته آشنایی با اسلام که در دانشگاه اتاوا برگزار شده بود دانشجویان این دانشگاه توانستند از میزهای مختلفی بازدید کنند که هر کدام به بررسی جنبه های مختلفی از اعتقادات مسلمانان پیرامون مسائلی مانند هنر و دانش پرداخته بود.
 
به عنوان مثال در میز مربوط به "محیط زیست"، اعضای انجمن دانشجویان مسلمان اتاوا آموزه های اسلام را در مورد چگونگی برخورد صحیح با محیط زیست به صورت خلاقانه ای برای همکلاسی های خود تشریح کردند. 
 
شاهد خلادی، از اعضای این انجمن و طراح پوستر جلسه گفتگو درباره دلایل پایداری اسلام در طی قرون متمادی در این ارتباط نیز اعتقاد دارد که به جای بیان صریح آموزه های مذهبی باید به زمینه های مشترک میان ادیان تاکید کرد.
 
مسلمانان حدود 1.9 درصد از جمعیت 32.8 میلیون نفری کانادا را تشکیل داده و اسلام بزرگترین دین پس از مسیحیت در این کشور محسوب می شود.
 
برگزاری مراسم هایی که پیروان اسلام و سایر ادیان را دور یکدیگر جمع می کند اغلب در کانادا باعث می شود که تصورات غلط مردم این کشور در مورد دین اسلام و مسلمانان تصحیح شود./990/ب903/د
ارسال نظرات