۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۲۰۰۶۷۶
امام جمعه قم در مراسم افتتاحیه شهرک معارف:

عید نوروز فرصتی برای معرفی سبک زندگی حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که حضرت ولی عصر(عج) حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی کرده است، گفت: زیبنده است که شیعیان با امام زمان(عج) در مصیبت شهادت حضرت زهرا(س) همدردی کنند.
افتتاح شهرک معارفي در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه شهرک معارف که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مصادف شدن ایام فاطمیه با عید نوروز گفت: پایان سال 92 و آغاز سال 93 با شهادت صدیقه کبری(س) همزمان شده است.

وی ادامه داد: زیبنده است که شیعیان با امام زمان(عج) در مصیبت شهادت حضرت زهرا(س) همدردی کنند، یکی از راه‌ها بیان تسلیت و همدردی با ولی عصر(عج) نیز این است که با ایشان عهد کنیم در آغاز سال جدید اهدافشان را با هدایت‌های رهبری پی گیری کنیم.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع)، تصریح کرد: همزمان شدن شهادت حضرت زهرا(س) با آغاز سال نو را می‌توان به فایل نیک گرفت، هر چند مصیبت حضرت زهرا(س) برای شیعیان سخت و جانگداز است، ولی در این مصیبت برای شیعیان خیر و برکت است.

وی افزود: می‌توان با اقامه عزا برای حضرت صدیقه کبری(س)، سبک زندگی این بانوی نمونه را برای افراد معرفی کرد، حتی‌ از این فرصت می‌توان به حکومت مهدوی رسید.

امام جمعه قم، حضرت زهرا(س) را الگوی برای ولی عصر(عج) معرفی کرد، بیان داشت: اگر ما از مسیر درست حرکت کنیم به سر منزل و مقصود می‌رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود، با اشاره به افتتاح شهرک معارف، گفت:خوشبختانه در این شهرک کارهای فرهنگی با هدف آموزش تعالیم الهی و اسلامی در قالب بازی و سرگرمی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: هدف اصلی از حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) زیارت ایشان و آشنا شدن با اهداف این بانوی بزرگوار است، از این‌رو هر کاری که در آستانه مقدسه انجام می‌گیرد باید عاملی برای معرفی معارف اسلام ناب و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) باشد.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع)، افتتاح شهرک معارف را تهدیدی برای شیطان صفات‌ها دانست و اظهار داشت: افتتاح این شهرک فرصت مناسبی برا متدینین است، همچنین در این شهرک نیروهای جوان با تجربه گذشتگان مشغول به اطلاع رسانی هستند./993/پ202/ع

ارسال نظرات