۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۰۷۳۶
گروهک تروریستی جیش العدل مدعی شد؛

یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده به شهادت رسید

خبرگزاری رسا ـ گروهک تروریستی جیش العدل در بیانیه‌ای در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است.
marzban

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، در پی انتشار این خبر در وبلاگ این گروهک، استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه وجود ندارد و این خبر تائید نمی‌شود.

علی اوسط هاشمی افزود: امروز در این زمینه از سرکنسول پاکستان توضیح می‌خواهیم و از رسانه‌ها خواست تا از انتشار اخبار غیر رسمی در این زمینه خودداری کنند.

برپایه این خبر حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور نیز با بیان اینکه خبر مذکور مورد تائید نیست اظهار داشت: اگر این خبر صحت داشت ما در جریان قرار می‌گرفتیم و 5 مرزبان گروگان گرفته درحال حاضر در پاکستان و در سلامت هستند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار در ارتباط با شهادت یک مرزبان گروگان گرفته شده در پاکستان اظهار کرد: تمام اخبار منتشر شده در مورد شهادت مرزبان ایرانی ادعایی بیش نیست و ما صحت این اخبار را تنها از منبع وزارت کشور پیگیری می‌کنیم.

منصور حقیقت‌پور گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد مقصر اصلی عربستان و پاکستان است؛ دولت پاکستان باید بداند مردم، دولت و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ایران تقاص آن را پس می‌گیرند و چنین اتفاقی روابط دیپلماتیک بین ایران و پاکستان را خدشه‌دار خواهد کرد، ما پیشنهاد می‌کنیم رئیس جمهور در سفر برای برپایی جشن نوروز، با نوازشریف ملاقات نداشته باشد.

مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری نیز درباره اظهارات گروهک جیش العدل مبنی بر "به شهادت رساندن یکی از مرزبانان ربوده شده بنابه درخواست مادران داغدیده اهل سنت"، با بیان این که این گروه به دنبال توجیه کارهای خود هستند، اظهار داشت: اینان درخواست مادران داغدیده اهل سنت را به عنوان بهانه ای برای کار خود اعلام کردند در حالی که این طور نیست.

وی افزود: این ها با این اقدامات می خواهند نشان دهند که با هدف دفاع از اهل سنت دست به چنین جنایاتی می زنند اما این طور نیست.

مولوی نذیر احمد با تأکید بر این که آنان برای توجیه جنایت و قانع کردن وجدانشان به دنبال دست و پا کردن بهانه ای افتاده اند، ابراز داشت: آن ها با این ادعاها می خواهند به جهان وانمود کنند که شیعه و سنی در جهان مشکل دارند و ما داریم از حق اهل سنت دفاع می کنیم در حالی که تردیدی نیست که پشت این قضیه، دشمنان اصلی نظام یعنی آمریکا، استکبار و دشمن شرق و غرب از آن ها حمایت می کند و هدف این ها مخابره پیام به دشمنان اسلام است.

در همین حال منابع آگاه در پاکستان خبر به شهادت رسیدن یکی از مرزبانان را تایید کرده است.

لازم به ذکر است که گروهک تروریستی، ده روز برای برآورده شدن خواسته‌های خود در آزادی تروریست‌های گروه خود، مهلت داده و اعلام کرده است که در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان‌ها را نیز به شهادت خواهد رساند.940/ت302/س

 

ارسال نظرات