۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۰۵۰
آیت‌الله امینی:

هواهای نفسانی سبب بروز مشکلات در کشور شده است/ مساله جمعیت نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ‌ آیت‌الله امینی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های امام خمینی(ره)‌ این بود که مسؤولان برای خدا کار کنند نه برای مقام، گفت: ‌همه مشکلاتی که در نظام مشاهده می‌شود به خاطر هواهای نفسانی است.
ديدار اعضاي شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني با آيت الله اميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در دیدار سرپرست و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره)،‌ با بیان این‌که در هیچ دینی همچون اسلام به مستضعفان سفارش و توجه نشده است، گفت:‌ در روایات، مستضعفان به عیال خدا تعبیر شده‌اند و هیچ کسی در نزد خدا محبوب تر از کمک کنندگان به آنها نیست.

وی ادامه داد: کسانی که در تأمین نیازهای مردم سعی کرده و نسبت به حل مشکلات مستضعفان فعالیت می‌کنند در روز قیامت در امان هستند.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که حل مشکلات مردم در مرحله نخست وظیفه دولت اسلامی است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز بارها به مسؤولان فرمودند مردم ولی نعمت شما هستند و باید به مردم به ویژه طبقه مستضعف خدمت کنید و این خطاب تنها متوجه کمیته امداد نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حل مشکلات مردم بر عهده دولت و مجلس است، اظهار کرد:‌ اگر حل مشکلات مردم هدف باشد کسی که نماینده مجلس می‌شود باید هدف اولش خدمت به مردم باشد و به دنبال ریاست و حقوق نباشد.

آیت‌الله امینی ادامه داد:‌ کسی که مسؤولیت اداره نظام را در هر قسمتی بر عهده می‌گیرد باید هدفش کمک به مردم و حل مشکلات آنها باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که کسی که هدفش از مسؤولیت خدمت به مردم است نه مقام و موقعیت وظیفه را بهتر می‌شناسد، افزود:‌ اگر دنیا خواهی و ریاست مد نظر باشد تصمیم گیری‌ها به گونه‌ای دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های امام خمینی(ره)‌ این بود که مسؤولان برای خدا کار کنند نه برای مقام، گفت: ‌همه مشکلاتی که در نظام مشاهده می‌شود به خاطر هواهای نفسانی است.

امام جمعه قم با بیان این‌که امام خمینی(ره) عنایت ویژه‌ای به مستضعفان داشتند،‌خاطرنشان کرد: ایشان انتظار داشتند وقتی که حکومت به دست مردم افتاد و اسلامی شد طبقه محروم سرپا بایستد و از امکانات مختلفی که در کشور وجود دارد بهره ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: 35 سال از آغاز انقلاب اسلامی می‌گذرد اما متأسفانه این خواسته امام راحل محقق نشده است.

آیت‌الله امینی با بیان این‌که کشور ایران از موقعیت مناسبی در جهان برخوردار است،‌ تأکید کرد:‌ اگر مسؤولان طبق هوا و هوس رفتار نکنند و خیر مردم را بخواهند نباید این‌گونه باشیم که عده‌ای از کمیته امداد یا از یارانه‌ها استفاده کنند؛‌ باید کاری کنیم که مردم به خود اشتغالی برسند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از نحوه پرداخت یارانه‌ها، اظهار کرد:‌ نباید یارانه‌ها به این صورت پرداخت می‌شد تا حتی اغنیا نیز از آن بهره ببرند، آیا این گونه پرداخت یارانه قربة الی الله بود؟

وی با بیان این‌که امروز نیز مسؤولان در پرداخت یارانه‌ها مانده‌اند که چه بکنند و التماس می‌کنند تا مردم از گرفتن یارانه انصراف دهند،‌ ابراز کرد:‌ مردم از دریافت یارانه‌ها انصراف نمی‌دهند و تنها طبقه ضعیف حاضرند انصراف بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ فردی نیازمند چند روز پیش برای مشورت نزد من آمد و گفت:‌ می‌خواهم از دریافت یارانه انصرف دهم، به او گفتم تو که نیازمند هستی و باید ثبت نام کنی. اما کسانی که محتابج نیستند ثبت نام می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان این‌که کمیته امداد می‌تواند برای شناسایی افراد نیازمند در موضوع یارانه‌ها به دولت کمک کند،‌ افزود:‌ عقل اقتضا می‌کند که برای حل مشکلات از کمیته امداد استفاده کرد.

آیت‌الله امینی با اشاره به این که دولت برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و مردم نیز با امید و آرزو این دولت را تأیید کردند،‌ گفت:‌ امیدواریم خدا به دولتمردان توفیق دهد تا مردم مأیوس نشوند.

وی در ادامه یکی از معضلات جامعه را بالا رفتن سن ازدواج دانست و ابراز کرد:‌ ازدواج یکی از مسائل فرهنگی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و این مشکل با دادن جهیزیه و این گونه مسائل حل نخواهد شد و همه باید دست به دست هم این مشکل را حل کنند.

امام جمعه قم در پایان گفت: مسأله کنترل جمعیت سبب نقصان جمعیت در کشور شده و وضعیت نگران کننده‌ای را به وجود آورده است./927/پ202/ع

ارسال نظرات