۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۰۲۲۹۵
امام جمعه موقت تهران:

به هیچ قیمتی از حقوق هسته‌ای خود عقب نشینی نخواهیم کرد/ سفرهای استانی دولت مورد تایید رهبری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اگر دنیای استکبار بتواند چرخه سوخت هسته‌‌ای را از کار بیندازد چرخ تولید و چرخ اقتصاد ما دچار اختلال می‌شود، گفت: اگر توانستیم در این زمینه اقتدار خود را نشان دهیم در بعد تولید نیز می‌توانیم.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)،‌ گفت:‌ حضرت زهرا(س) از نظر رتبه آیینه تمام نمای خدا است.

وی با بیان این‌که ولادت امام خمینی(ره) نقطه عطفی در تاریخ بود، ابراز کرد:‌ امام خمینی(ره) پرچم غدیر را برافراشت و حکومت‌های ساختگی شرق و غرب را تحت الشعاع قرار داد و همه را به سوی حکومت دینی دعوت کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نگاه غرب به زن،‌ اظهار کرد:‌ دنیای غرب جز خیانت و تعرض به زنان هیچ خدمتی نکرده و زن را به ابرازی برای فروش کالا و لذت جویی تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: در دنیای غرب نه زن ارزش دارد و نه مرد و انسانی را که مظهر قدرت و صفات الهی است در حد حیوان و پست‌تر از آن پایین آورده است.

وی با اشاره به آیات قرآن زن و مرد را برابر خواند و اظهار کرد: اگر انسان اعمال صالح انجام دهد و بذر عمل صالح را در زمین ایمان بپاشد به بهشت می‌رود و در این مسأله هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: دنیای غرب باید شرم کند که اینقدر رتبه بشر را پایین آورده و خوی حیوانیت، شیطنت و فریب را جایگزین ارزش‌های الهی کرده است.

نیروهای نظامی مایه عزت و اقتدار کشور هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه روز ارتش و تأسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت و افزود: حضرت علی(ع)‌در نامه خود به مالک اشتر از نیروهای نظامی به عنوان دژی مستحکم و پناهگاهی برای مردم یاد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که نیروهای نظامی مایه آرامش مسوؤلان و بازوی پر توان آنها هستند،‌ ابراز کرد:‌ اگر نیروی نظامی قوی در اختیار حکومت نباشد نمی‌توان در صحنه بین‌الملل سر بلند کرد.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که دشمن از نماز ما حساب نمی‌برد، اظهار داشت: وقتی سپاه تأسیس و ارتش احیا شد و اقتدار آفریدند، شرق و غرب را مبهوت قدرت خود کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی نیروهای نظامی را مایه عزت و اقتدار دین دانست و گفت:‌  اگر وابستگان به اجانب نیروهای نظامی را پشتیبان نظام نمی‌دیدند شرارت‌های خود را بیشتر می‌کردند.

وی نیروهای نظامی را مایه آرامش قلبی آحاد ملت خواند و گفت: تأسیس سپاه و روز ارتش را به نیروهای مؤمن و وفادار که در فرماندهی آنها ولی فقیه جامع الشرایط و نائب عام امام زمان(عج) است تبریک می‌گوییم.

به هیچ وجه از حق هسته‌ای خود عقب نشینی نمی‌کنیم

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اهمیت انرژی هسته‌ای و نیاز ما به این مسأله، گفت:‌ رهبری فرمودند: مسأله انرژی هسته‌ای برای ما در عرصه‌های مختلف کار ساز و از نیازهای همه جانبه مردم ما است و برکاتی از سوی آن عائد جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که دانشمندان ما بدون نیاز به شرق و غرب قله‌های موفقیت را کسب کردند، ابرازکرد: ملتی که امید دارد و احساس استقلال می‌کند بدون استغنا نمی‌تواند استقلال را نهادینه کند.

وی ادامه داد: چیزی که ملت را به آرامش و در مسیر پرواز قرار می‌دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می‌تواند روی پای خود بایستد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد:‌ در مسأله هسته‌ای شرق و غرب ما را راهنمایی نکردند و دانشمندان ما با مجاهدت‌های پیگیر خود این علم را بومی کرده و شرق و غرب را مبهوت خود کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که دشمنان غنی سازی 20 درصد را از ما دریغ می‌کردند، افزود:‌ دانشمندان ما در مدتی کمتر از آن چیزی که دشمنان فکر می‌کردند غنی سازی 20 درصد را به دست آوردند و این یک پیروزی فرهنگی، اسلامی، ایمانی و جلوه اعتقاد به استقلال واقعی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر این‌که ما به هیچ قیمتی از دستاودهای دانشمندان خود در عرصه هسته‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد،‌گفت:‌ به فرمان نائب امام زمان(عج) آب سنگین اراک و هیچ یک از نیروگاه‌های هسته‌ای ما به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسأله هسته‌ای موجب تحریم نیست، فتنه 88 را سبب تحریم‌ها دانست و اظهار کرد: تحریم از ابتدای انقلاب شروع و اوج آن از زمان فتنه آغاز شد و دشمن جرأت پیدا کرد که حرکات زورگویانه خود را بیشتر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: اگر دنیای استکبار بتواند چرخه سوخت هسته‌‌ای را از کار بیندازد چرخ تولید و چرخ اقتصاد ما دچار اختلال می‌شود؛ اگر توانستیم در این زمینه اقتدار خود را نشان دهیم در بعد تولید نیز می‌توانیم.

امیدواریم سفرهای دولت در راستای حل مشکلات مردم و تقویت نظام باشد

وی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان،‌ گفت:‌ این نوع سفرهای دولت که مورد تأیید رهبری است سبب آشنایی بیشتر دولت با مردم مردم و تشخیص اولویت‌ها می‌شود؛ امیدواریم این سفرها در راستای توسعه استان،‌حل مشکلات مردم و تقویت نظام باشد.

امام جمعه موقت تهران بیانبه اتحادیه اروپا علیه ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن خیال کرد که مذاکرات وضع جدیدی را به وجود آورده از این رو فکر کردند که می‌توانند به دین و مقدسات ما دست درازی کنند؛ آنها خودشان ناقض حقوق بشر هستند و قطعا ملت جواب محکمی به آنها می‌دهد./927/پ201/ج

ارسال نظرات