۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۲۵۳۹
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

تمسک به حضرت زهرا لازمه بقای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که حضرت زهرا(س) چشمه جاری خیر و خوبی ها برای جهانیان است و در آخر الزمان حضرت مهدی(عج الله) به واسطه گوهر ناب معارف حضرت زهرا(س) جهان را پر از عدل و داد می کند، گفت: تمسک به حضرت زهرا (س) لازمه بقا و دوام جامعه اسلامی است.
ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در آستانه مقدس شهدای باقریه بیرجند با بیان این که مراسم سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به صورت همزمان در تمامی بقاع متبرکه خراسان جنوبی در حال برگزاری است، گفت: حضرت زهرا (س) چشمه جاری کوثر است و خیر ایشان برای جامعه اسلامی به حدی زیاد است که امام زمان (عج) در آخر الزمان زمین را از چشمه جاری عدل و معارف بلند ایشان پر می کند.

 

وی با بیان این که مقام حضرت زهرا(س) در نزد خداوند همتراز پیامبر و حضرت علی (ع) و اهل بیت است، گفت: حضرت زهرا (س) مانند اهل بیت از مقام عصمت کامل برخوردار بوده و تبعیت از ایشان مانند تبعیت از پیامبر و اهل بیت بر هر مسلمانی لازم و واجب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به سالروز ولادت امام خمینی با بیان این که امام خمینی تربیت یافته مکتب اهل بیت است، گفت: تبعیت از حضرت زهرا (س) و احترام به بانوانی که در مسیر زندگی حضرت زهرا(س) حرکت می کردند بزرگترین ویژگی شخصیتی امام خمینی (ره) است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که لازمه‌ بقای جامعه‌ ‌اسلامی در این است که زنان و مردان مؤمن با تاسی از حضرت زهرا(س) به تربیت نسلی صالح، متعهد، عالم و آگاه اقدام کنند، گفت: در چنین جامعه‌ای خانواده کانون تعلیم و تربیت الهی‌ بوده و نقش زن در خانواده از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار می آید چرا که دو وظیفه اساسی و حیاتی در خانواده یعنی تربیت فرزندان و فراهم کردن آرامش اعضای خانواده را برعهده  دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین رسالت بانوان در جامعه ترویج فرهنگ فاطمی است چرا که فرهنگ فاطمی کامل ترین فرهنگ برای پیشرفت و تعالی بانوان و جامعه جهانی بشریت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که امام خمینی مترقی ترین دیدگاه را در خصوص شان و مقام زنان داشتند، گفت: امام خمینی همواره در سخنان خود تاکید می کردند جامعه اسلامی مرهون تلاش مادارانی است که فرزندان خود را بدون هیچ گونه چشم داشتی برای فداکاری در راه خدا و کسب رضایت خداوند تربیت می کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که غرب با ترویج جریان های فمنیستی در جامعه به دنبال از بین بردن استحکام خانواده در کشورهای اسلامی است، گفت: تا زمانی که زنان به عنوان محور خانواده بتوانند کانون خانواده را از انواع آسیب ها حفظ کنند دشمن هرگز نخواهد توانست به نظام اسلامی آآسیب برساند.

 

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ فاطمی مهم ترین اصل برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است./968/پ202/ب

ارسال نظرات