۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۰۲۷۱۶
فرمانده نیروی انتظامی قم خبر داد؛

مشاوره پلیس 5600 پرونده قضایی را حل و فصل کرده است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که حدود 70 درصد پرونده‌های قضایی با مشاوره پلیس از ورود به جامعه مجرمین نجات پیدا می کنند، گفت: از 8000 مراجعه‌ای که در سال گذشته داشتیم حدود 5600 پرونده به این ترتیب حل و فصل شد.
مجتبايي فرمانده انتظامي قم کاظم مجتبايي فرمانده نيروي انتظامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی در تبیین نقش اثرگذار پلیس در مشاوره و ارشاد، اظهار داشت: در بحث امنیت اخلاقی از 8000 پرونده‌ای که در سال گذشته مراجعه داشته‌اند با راهنمایی مشاوران ما حدود 70 درصد آن‌ها منجر به مصالحه شد.

وی افزود: یعنی از ورود 5600 پرونده قضایی به جامعه مجرمین جلوگیری شده است؛ بخش عمده‌ای از این کار را مرهون تلاش‌های همکاران خواهر در کلانتری‌ها و بخش‌های مشاوره هستیم که برای برقراری امنیت اخلاقی و ارشاد فعالیت می‌کنند؛ نقش باز دارنده پلیس زن ، اقدامات ارشادی و تبیین فعالیت‌های دینی آنان قابل ستایش است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم معنویت حاکم در میان پرسنل پلیس استان به ویژه بانوان را تحسین برانگیز خواند و گفت: در بین خواهران همکار افرادی هستند که حافظ چندین جزء و یا کل قرآن کریم هستند.

سردار مجتبایی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک گویی به مناسب میلاد حضرت فاطمه(س)، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) یک سرمایه عظیم برای اسلام همه جهانیان است؛ سیره آن حضرت یک سند معنوی و انسانی است به ویژه در بحث عفاف، ایشان برای کل جامعه بانوان کشور و دنیا الگو است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: باید سعی کنیم این سیره فاطمی را در قلب و جان خود حفظ کنیم تا در هر زمانی از آن بهره ببریم؛ خواهران پلیس ناجا نیز تلاش دارند مشی، مرام و معنویتشان در مسیر سیره حضرت فاطمه(س) باشد و در همین راستا نیز به خدمت بپردازند.

وی با بیان این که پلیس زن در دو عرصه امنیت اخلاقی، ارشاد و مشاوره فعالیت‌های چشمگیری دارد، گفت: همکاران ما تلاش می‌کنند نسبت به مشکلات اخلاقی نقش باز دارنده داشته باشند، عفت در سطح جامعه گسترش پیدا کند و اخلاق در کل کشور و در میان جامعه زنان ایرانی فراگیر شود./928/پ202/ن

ارسال نظرات