۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۲۹۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ترویج سبک زندگی اسلامی مهم ترین رسالت ائمه جماعات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که مهم ترین عامل برای حفظ نظام اسلامی در شرایط کنونی تزریق فرهنگ اسلامی به بدنه های مختلف نظام است، گفت: ترویج سبک زندگی دینی مهم ترین رسالت جامعه روحانیت به خصوص ائمه جماعات است.
حجت الاسلام رضايي، امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در مراسم گردهمایی ائمه جماعات خراسان جنوبی به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس با بیان این که امروزه دیگر استکبار با شیوه های نظامی گری و استعمار مستقیم به دنبال چپاول ملت ها نیست، گفت: سران استعمار در عصر حاضر شیوه های نوینی را برای چپاول و بردگی مدرن ملت ها انتخاب کرده اند که جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و همچنین غالب کردن فرهنگ غربی بر سایر فرهنگ ها از مهم ترین شیوه های استعمار مدرن سران استکبار است.

 

وی با بیان این که امروزه پاشنه آشیل و نقطه ضعف ملت ها در فرهنگ آنها نهفته است، گفت: زمانی که غرب به بتواند فرهنگ خود را به عنوان فرهنگ برتر بر ملت های غالب کند به طور یقین خواهد توانست به سایر اهداف استعماری خود برسد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که متاسفانه بی توجهی مسؤولان در دهه های گذشته به مسایل فرهنگی، فرهنگ کشور را در معرض آسیب پذیری شدید قرار داده است، گفت: ملتی که فرهنگ غرب را به عنوان فرهنگ اصلی خود در جامعه نهادینه کند قطعا در آینده ای نزدیک راه سازش با غرب و آرمان های  استکبار را هم در پیش خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این این که مقام معظم رهبری به خوبی از شرایط داخلی و بین المللی آگاهی دارند و بر عرصه روابط بین الملل مسلط هستند، گفت: مقام معظم رهبری به خوبی متوجه شده اند که هدف دشمن فرهنگ اسلامی است به همین خاطر با نامگذاری سال علاوه بر مواجه با فرهنگ مهاجم غرب به دنبال تسکین ضربه هایی هستند که قبلا غرب بر پیکره فرهنگ اسلامی وارد کرده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این ائمه جماعات ارتباط نزدیکی با گروه های مختلف مردم دارند به عنوان جبهه مقدم ملت و یاور ولایت باید با ترویج گسترده فرهنگ اسلامی در بدنه جامعه و تزریق جریان اسلامی به شریان های اجتماعی جامعه در جنگ نرم فرهنگی نه تنها حافظ فرهنگ دینی باشند بلکه فرهنگ دینی را به عنوان مهم ترین و برترین فرهنگ به جامعه جهانی عرضه کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که ائمه جماعات و ائمه جمعه باید نسبت به مسایل روز شهر و محل خدمت خود حساس باشند، گفت: حضور جامعه روحانیت در روندهای اداری باعث تسریع این روندها می شود.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه کماندوهای آمریکایی در صحرای طبس، گفت: در واقعه طبس شن ها مامور خداوند بودند و خداوند با طوفان شن که مصداقی برای تفسیرسوره فیل بود بار دیگر عظمت و قدرت خود را به مستکبران و مسلمانان نشان داد./968/پ203/ب

ارسال نظرات