۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۰۳۲۰۶
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(47)؛

سخنان رهبران مجلس اعلای اسلامی/ انتخاب نخست وزیر حق شیعیان است؛ به نامزدهای مورد نظر مراجع رأی دهید

خبرگزاری رسا ـ رهبران مجلس اعلای اسلامی و ائتلاف المواطن عراق، انتخاب نخست وزیر را حق شیعیان دانسته و از مردم خواستند به نامزد مورد نظر مراجع تقلید رأی دهید.
ائتلاف المواطن به رهبري سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به نزدیکی برگزاری انتخابات بسیار حساس پارلمان عراق که 10 اردیبهشت در این کشور برگزار می شود، در این بخش به پوشش مهمترین سخنان و بیانیه های ائتلاف المواطن وابسته به مجلس اعلای اسلامی می پردازیم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی: انتخاب نخست وزیر حق شیعیان است

 

حجت الاسلام شیخ همام حمودی، از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که انتخاب نخست وزیر آینده عراق تنها از سوی همپیمانی ملی صورت می گیرد.

 

این در حالی است که وی چندی پیش از آمادگی مجلس اعلای اسلامی برای تشکیل حکومت اکثریت سیاسی خبر داده بود.

 

رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق در روزهای گذشته، شایعه ائتلاف خود با ائتلاف کردستان و العراقیه را تکذیب کرده بودند.

 

حکیم: بازسازی کشور با تلاش و فداکاری محقق می شود

 

حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی و رییس لیست انتخاباتی المواطن(شهروند) که به استان واسط سفر کرده بود در جمع طرفداران این مجلس گفت: اعطای حقوق مردم و بازسازی کشور با امید و آرزو برآورده نمی شود، بلکه به تلاش و کوشش و فداکاری نیاز است.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ها صاحب تصمیم نهایی هستند، خطاب به مردم تصریح کرد: شما آینده وطن را رقم می زنید و به جهانیان ثابت خواهید کرد که می توانید دولت را برپا و امت را بسازید.

 

حکیم افزود: عراق و ملت و آینده به شما نیاز دارد، محرومان، ایتام، بیوه ها و خانواده های شهدا شما را فریاد می زنند تا به آنان قدرت و عزت بدهید.  ما به خودمان اعتماد داریم، زیرا به وعده الهی درباره پیروزی مخلصان ایمان داریم و امیدواریم واقعا در راه خدمت به ملت محروم و وطن عزیزمان مخلصانه خدمت کنیم.

 

امام جمعه کاظمین: به نامزدهای مورد نظر مراجع رأی دهید

 

حجت الاسلام جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در جمع شهروندان نعمانیه استان واسط بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: شهروندان باید فردی را انتخاب کنند که با ویژگی های اعلام شده از سوی مراجع تقلید همخوانی داشته باشد.

 

وی افزود: اگر مردم بر اساس ویژگی های اعلام شده مراجع تقلید رأی دهند تغییر مورد نظر رخ داده و مصالح وطن و ملت محقق می شود.

 

عضو ائتلاف المواطن: انتخاب نخست وزیر از سوی همپیمانی ملی صورت می گیرد

 

عبدالحسین عبطان از نمایندگان فهرست المواطن، پست نخست وزیری را از آن همپیمانی ملی توصیف کرد.

 

وی خاطر نشان ساخت: همپیمانی ملی پس از انتخابات، تشکیل جلسه داده و تشکیل دولت جدید را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

 

جواد البزونی یکی دیگر از نمایندگان این فهرست نیز تأکید کرد که نخست وزیر از سوی همپیمانی ملی انتخاب می شود و گروه هایی که از این ائتلاف خارج می شوند، بازنده بزرگ لقب خواهند گرفت./980/ب901/د

ارسال نظرات