۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۰۳۷۵۴
آیت‌الله خاتمی:

عدم پذیرش قانون اساسی و ولایت فقیه ویژگی‌ افراد غیر خودی است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت تهران گفت: در نگاه رهبر معظم انقلاب کسانی که مبانی نظام، قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام(ره) را قبول دارند خودی اما کسانی که به این اصول پایبند نیستند غیر خودی و در حقیقت در پی نابودی نظام هستند.
آيت الله خاتمي

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ به تبیین مسأله خودی و غیر خودی از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و گفت: مسأله خودی و غیر خودی ادبیاتی بود که رهبر معظم انقلاب حدود دو دهه قبل در بیانات شان مطرح کردند.

وی با بیان این‌که این ادبیات ریشه در قرآن، روایات و فرهنگ امام خمینی(ره)‌دارد، ابراز کرد: تمام آیاتی که در قرآن به نفاق اشاره دارد سخن از غیر خودی است و 350 آیه و یک سوره قرآن در مورد منافقان است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که تمام آیاتی که مربوط به منافقان است در حقیقت بیان چهره غیر خودی‌ها است، اظهار کرد: غیر خودی‌ها به صورت مخفیانه عمل می‌کنند و برخی ‌آنچنان مخفیانه که قرآن خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: اگر خداوند به پیامبرش اعلام نکند پیامبر(ص) نیز به خودی خود نمی‌داند چون علم غیب ایشان از جانب خدا است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خودی و غیر خودی در ادبیات امام خمینی(ره) را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: در میان شما باشم یا نباشم نگذراید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد و نا محرمان ازدیدگاه ایشان همان غیر خودی‌ها هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که ادبیات خودی و غیر خودی را به نژاد پرستی تشبیه می‌کنند،‌ گفت:  این سخنی نادرست و اغوا گرانه است چون مسأله خودی و غیر خودی در عرصه حقوقی مطرح نیست بلکه خودی و غیر خودی در عرصه فکری و اندیشه مطرح است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: در نگاه رهبر معظم انقلاب کسانی که مبانی نظام، قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام(ره) را قبول دارند خودی اما کسانی که به این اصول پایبند نیستند غیر خودی و در حقیقت در پی نابودی نظام هستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) یعنی انقلاب اسلامی آسیب ببیند غیر خودی هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی اصرار دارند که ادبیات خودی و غیر خودی، فتنه و بصیرت را به کار نبرند، اظهار کرد: چون این عبارات بار فرهنگی ولایت مداری را در پی دارند برخی از به کار بردن آنها خودداری می‌کنند./927/ت302/ج

ارسال نظرات