۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۱۸۴
امام جمعه قم:

مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات نوید تشکیل دولتی قدرتمند را می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه قم با بیان این‌که انتخاب ریس جمهور و نخست‌وزیر مهمترین چالش پیش روی گروه‌های حاضر در ‏عراق است، گفت: حجم مشارکت قابل قبول در انتخابات عراق نوید تشکیل دولتی قدرتمند را می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با بیان این‌که چشم مسؤولان ما نباید به دست دشمنان باشد که چه ‏موقع تحریم‌ها و تهدیدات را برمی‌دارند،‌ گفت:  باید به خدا امید داشته و روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به حلول ماه رجب بر ضرورت استفاده از این ماه تأکید کرد و ابراز داشت:‌ به برکت نظام اسلامی مراسم اعتکاف احیا شده و مورد توجه جوانان و مردم قرار گرفته است.

امام جمعه قم با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از مجموعه صنعتی مپنا،‌ اظهار کرد: رهبری تأکید دارند که کارگران در سال جدید در جهت پیشرفت کشور تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بر ضرورت قدردانی مسؤولان از خدمات کارگران تأکید کرد و افزود: قشر زحمت کش کارگر در عرصه‌های مختلف به ویژه در دفاع مقدس به نظام اسلامی خدمت کرده اما گاهی اوقات حق آنها ادا نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، ابراز کرد: معلمان وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند و مهمترین عامل رشد یا انحراف می‌توانند باشند.

امام جمعه قم لج‌ بازی‌های سیاسی و ترویج خرافات را بخشی از آسیب‌های تعلیم و تربیت دانست و افزود: شهید مطهری از جمله اساتیدی بود که با نگاهی نافذ و شناخت مقتضیات زمان و ‏مکان، چنان تاثیری بر روی مخاطبان و نوع نگرش و اندیشه‌های آنها داشت که شاکله افکار و عقاید ‏آنها را تا مسیر کمال هدایت می‌کرد.‏

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که تکفیری‌ها و تروریست‌ها را نمی‌توان با دیگر مردم جهان اعضای یک بدن برشمرد، گفت: تکفیری‌ها و دولتمردان آمریکا با اعمال ضد انسانی خود نمی‌توانند خود را انسان تلقی کنند.

وی در ادامه انتخابات عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده رشد و آگاهی مردم عراق و مقابله با رویکردهای طایفه‌ای است.

امام جمعه قم با بیان این‌که انتخاب ریس جمهور و نخست‌وزیر مهمترین چالش پیش روی گروه‌های حاضر در ‏عراق است، اظهار کرد: حجم مشارکت قابل قبول در انتخابات عراق نوید تشکیل دولتی قدرتمند را می‌دهد./927/پ202/ج

ارسال نظرات