۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۰۴۲۷۱
رییس مرکز خدمات:

تلاش می کنیم دغدغه معیشت مانع درس و بحث طلاب نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در تلاش است که خدماتش متناسب با اهداف حوزه باشد و بتواند شرایطی را فراهم کند که دغدغه‌های معیشتی طلاب مانع از پژوهش‌های طلاب نشود.
حجت الاسلام سيد حسن رباني نشست استاندار قم با رييس مرکز خدمات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در نشستی با استاندار قم با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش از افراد متعهد ، انقلابی و آشنا با مسائل حوزه و قم هستند، اظهار کرد: انتظار می‌رود که استاندار قم به خوبی در شهر کریمه اهل بیت(ع) بدرخشد و موفق باشد.


رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: سرمایه گذاری‌ها در قم باید متناسب با این جایگاه باشد که بتواند قم را به یک شهر نمونه و الگو در جهان اسلام تبدیل کند.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیت منشا اصلی انقلاب است فرمود: روحانیت به دلیل اعتماد مردم و نقشی که در تبلیغ دین دارد می‌تواند موجب ارتقاء فرهنگی مردم شود و اگر فرهنگ دینی مردم تثبیت شود می‌توانیم به استقلال فرهنگی و سیاسی برسیم.


ربانی افزود: استقلال ما در همه ابعاد در گرو دین و اندیشه مردم است و دین مردم نیز وابسته به جایگاه روحانیت است.


وی با بیان اینکه از اوایل پیروزی انقلاب متناسب با این جایگاه برنامه ریزی نشده بود مطرح کرد: بعد از جنگ و رهبری مقام معظم رهبری، ایشان با الهام الهی به این فکر افتادند که حداقل‌های ضروری زندگی برای روحانیت فراهم شود.


حجت الاسلام ربانی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی به آن صورت برای طلاب دیده نشده است گفت: در این مدت قدم‌های ارزشمندی برداشته است و با عنایت رهبری خدمات ارزشمندی به طلاب می‌شود.


حجت الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در تلاش است که خدماتش متناسب با اهداف حوزه باشد و بتواند شرایطی را فراهم کند که دغدغه‌های معیشتی طلاب مانع از پژوهش‌های طلاب نشود.


وی با بیان اینکه اگر نقش روحانیت راهبردی است باید حمایت از او نیز راهبردی باشد گفت: امیدوارم با حمایت رهبری، دولت و مراجع از این قشر حمایت بیشتری صورت پذیرد.


رئیس مرکز خدمات حوزه‌ها علمیه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه در قم تاکید کرد: مدیریت شهری قم می‌تواند از این ظرفیت برای جبران کمبودهای قم استفاده کند. /924/د102/ج

ارسال نظرات