۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۰۴۴۷۲

تقدیر از 11 طلبه پژوهشگر برتر مدرسه علمیه رضویه بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که افزایش تحقیق و پژوهش در جامعه زمینه بلوغ فکری و افزایش سطح توانمندی علمی بشر را در نظام اسلامی فراهم می کند، گفت: همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری از 11 طلبه برتر پژوهشگر مدرسه علمیه رضویه بیرجند تقدیر شد.
تقدیر از 11 طلبه پژوهشگر برتر مدرسه علمیه رضویه بیرجند

حجت الاسلام علی جان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که در مدرسه علمیه رضویه از ابتدای سال تحصیل تاکنون برنامه های پژهشی در حوزه درس و برنامه های فوق برنامه طلاب گنجانده شده است، گفت: طلاب مدرسه علمیه رضویه علاوه بر آشنایی با شیوه های پژوهشی به صورت علمی در دو بخش خلاصه نویسی در پایه های یک، دو، و سه و مقاله نویسی در پایه های چهار و پنج پژوهش هایی را انجام داده اند.

 

وی با بیان این که انجام فعالیت های پژوهشی موجب افزایش نشاط علمی و سطح آگاهی عمومی و تخصصی در طلاب می شود، گفت: طلاب و روحانیون با مهم ترین حوزه زندگی یک انسان یعنی دین سر کار دارند بنابراین اگر طلاب با شیوه های پژهشی آشنا نباشند و از پژهش در حوزه دین غفلت کنند نخواهند توانست احکام دین را براساس نیازهای روز جامعه از متون و منابع اسلامی استخراج کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه رضویه با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون 6 نشست پژوهشی در مدرسه علمیه  رضویه برگزار شده است، گفت: خاتمیت، انواع و اقسام احکام شرعی، قصاص، ادات قتل و مباحث بلاغی از مهم ترین موضوعات نشست های پژوهشی مدرسه علمیه رضویه در سال جاری بوده است.

 

حجت الاسلام دلدار با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی شهید مطهری در مدرسه علمیه رضویه بیرجند، گفت: این جشنواره در دو بخش خلاصه نویسی کتب و مقاله نویسی برگزار شده و همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری از پژوهشگران برتر در زمینه خلاصه نویسی تقدیر شده است.

 

وی افزود: طلاب در بخش مقاله نویسی 90 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارایه داده اند که از میان این آثار 11 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده و از طلاب برگزیده تقدیر شده است.

 

مدیر مدرسه علمیه رضویه با بیان این که طلاب مدرسه علمیه رضویه بیرجند در بخش مقاله نویسی 45 مقاله ارایه کرده اند، گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) از مقالات و طلاب برتر تجلیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام دلدار با بیان این که آثار شهید مطهری به گونه ای نگارش یافته است که در زمان حاضر پاسخگویی بسیاری از مشکلات جامعه است، گفت: مطالعه آثار شهید مطهری ذهن طلاب را برای تبیین مسایل روز جامعه باز می کند.

 

وی ادامه داد: انجام پژوهش در حوزه دین از ضرورت های روز جامعه است و باید با افزایش پژوهش در حوزه دین محتوای لازم در زمینه علوم انسانی اسلامی برای عرضه به تمامی بشریت تامین شود.

 

حجت الاسلام دلدار با بیان این که قرآن همواره انسان ها را به پژوهش و تفحص در جهان هستی دعوت می کند، گفت: اگر انسان به صورت هدفمند به دنبال پژوهش در مورد جهان هستی باشد علاوه بر دست یابی به کلید علوم مختلف به قدرت بی انتهای خداوند پی برده و این علم موجب افزایش ایمان انسان می شود./968/ت303/ب

ارسال نظرات