۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۵۳۶۵
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

حوزه با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان در ساری از شرکت 540 نفر در آزمون ورودی مدارس علمیه استان خبر داد.

 

وی در ادامه سخنان خود به برنامه های تقویتی فصل تابستان برای طلاب اشاره کرد و گفت: این برنامه های تقویتی تابستانه شانل مدارس علمیه امام صادق(ع) بهشهر، مسجد جامع نکاء و ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل است که در سه منطقه  ییلاقی استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین بر ضرورت تقویت کلاس های حفظ قرآن کریم در فصل تابستان تأکید کرد و افزود: این فعالیت های قرآنی باید در چهار حوزه حفظ موضوعی قرآن، برگزاری کلاس تربیت مربی قرآنی، مفاهیم و حفظ قرآن دنبال شود.

 

وی با تأکید بر این که شأن و جایگاه لباس روحانیت در جامعه دینی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به اصول و اخلاق طلبگی پایبند بوده و الگوی جامعه دینی باشد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد رشد مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه هستیم که باید تقویت شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نیت هر طلبه برای ورود به حوزه باید برای خدا باشد، تصریح کرد: نیت الهی بستر ارتقای علمی و اخلاقی طلاب را فراهم خواهد کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از سفر آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سفر سه روزه اواخر ماه شعبان انجام خواهد شد.

 

وی، دیدار با علما و بزرگان حوزه علمیه استان، نشست با مدیران و طلاب مدارس علمیه مازندران و بازدید از برخی مدارس علمیه از مهم ترین برنامه های سفر سه روزه آیت الله حسینی بوشهری به استان است.

 

حجت الاسلام موسوی، مسؤول مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: نسبت به شعار امسال در حوزه فرهنگ برداشت های مختلفی در جامعه صورت می گیرد، اما در مدارس علمیه که پیروان اهل بیت(ع) هستند معنای خاص خودش را دارد.

 

وی بر ضرورت عزم ملی برای تحقق شعار امسال تأکید کرد و افزود: آحاد جامعه اسلامی به ویژه طلاب و روحانیان باید از همه ظرفیت های موجود کشور در جهت تحقق عملی شعار امسال بهره گیرند.

 

مسؤول مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با اشاره به این که خداوند متعال نخستین مدیر عالم هستی است، گفت: همه تلاش ها در اسلام منتهی شدن همه امورات به پروردگار عالم است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود به رسالت مهم مدیران مدارس علمیه در پرورش طلاب مستعد و متعهد اشاره کرد و افزود: علاقه مندی به کار، تواضع و احسان به طلاب باید مهم ترین رویکرد مدیران مدارس علمیه باشد.

 

وی با بیان این که یک مدیر موفق باید نسبت به طلاب تواضع داشته باشد، تصریح کرد: کسی که در برابر خداوند متعال تواضع داشته باشد به حتم مسیر موفقیت و بالندگی را در پیش خواهد گرفت./950/پ202/ب

ارسال نظرات